Европейската Комисия започна разследване на предложението за придобиване на Fitbit от Google

Проверката на поглъщането ще продължи до 9 декември 2020 година

Европейската комисия съобщи, че започва задълбочено разследване, за да оцени предложеното придобиване на Fitbit от Google съгласно Регламента за сливанията на ЕС. Комисията е обезпокоена, че предложеното придобиване ще укрепи допълнително позицията на Google на пазарите за онлайн реклама чрез увеличаване на и без това огромното количество данни, които Google може да използва за персонализиране на рекламите, които предлага и показва.

През юни разказах за опасенията на PI относно сливането на Google и Fitbit.

Комисарят по въпросите на конкуренцията  Маргрете Вестагер е цитирана да заявява, че разследване има за цел да гарантира, че контролът от Google върху данните, събрани чрез гривните, не нарушава конкуренцията.

На този етап от разследването Комисията счита, че Google:

  • доминира при рекламите при търсене в страните от ЕИП (с изключение на Португалия, за която пазарните дялове не са налични);
  • заема силна пазарна позиция в предлагането на онлайн реклама в Австрия, Белгия, България, Хърватия, Дания, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Нидерландия, Норвегия, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Испания, Швеция и Обединеното кралство, за реклами извън социалните мрежи;
  • заема силна пазарна позиция в предлагането на рекламни технологии в ЕИП.

Комисията ще извърши задълбочено разследване на ефектите от поглъщането, за да определи дали първоначалните опасения относно конкуренцията по отношение на пазарите за онлайн реклама са потвърдени.

Освен това Комисията ще проучи допълнително ефектите в цифровия  здравен сектор, който все още е в начален етап в Европа и намеренията на Google по отношениена съвместимостта с операционни системи.

По време на първоначалното разследване Комисията работи в тясно сътрудничество с органите по конкуренция по целия свят, както и с ЕDPB. Комисията ще продължи това сътрудничество и по време на задълбоченото разследване.

Опасенията са, че поглъщайки Fitbit, Google ще придобие базата данни, поддържана от Fitbit, за здравословното състояние на потребителите, както и и технологията за разработване на тази база данни.

Комисията има 90 дни, до 9 декември 2020 г., за да вземе решение.

 

 

Можете да споделите: