Възстановена е работата на електронния портал за продажби на НАП

Електронният портал за продажби на НАП вече функционира нормално след извършен преглед за уязвимост. Вчера 6 електронни услуги на НАП временно бяха спрени

Електронният портал за продажби на НАП вече функционира нормално след извършен преглед за уязвимост. Поетапно ще възстановяваме работоспособността на всички е-услуги, съобщи приходната агенция.

Вчера Националната агенция за приходите съобщи, че 6 електронни услуги са временно недостъпни.

„За подобряване на информационната сигурност екип от експерти изследва уязвимостта на всички електронни услуги, предоставяни от НАП на бизнеса и гражданите. Възможно е в този процес временно да се ограничава достъпът до е-услуги. Всички е-услуги за деклариране и плащане на данъци и осигурителни вноски функционират нормално.

В момента функционалността на следните услуги е ограничена:

  1. Справка за лица, неоткрити на адрес, на които се връчват документи чрез прилагане към досието (чл.32 ДОПК);
  2. Списъци на длъжници със задължения над 5000 лв.;
  3. Тестово подаване на данни от фискални устройства към сървър на НАП. Важно! Услугата в реална среда функционира без ограничения, т.е фискалните устройства в страната подават безпроблемно данни към НАП в реално време, засегната е само услугата за тестване;
  4. Услуга за регистриране на SIM карти от производителите на фискални устройства чрез интернет. Важно! Аналогична услуга съществува за производителите на касови апарати чрез мрежата на мобилните оператори и тя функционира без прекъсване;
  5. Възстановяване на ДДС на данъчно задължени лица, неустановени в държавата-членка по възстановяване, но установени в друга държава-членка на общността /VAT refund/;”
Можете да споделите: