Асоциацията на банките в България предупреди да не се споделят кодове за идентификация, Столичната дирекция на вътрешните работи апелира за бдителност
Вчера в сайта на Асоциацията на банките в България и в сайта на Банка ДСК се появи предупреждение за обаждания по телефона от хора, представящи се за банкови служители.
„Не споделяйте по телефон или имейл банковите си данни – това е опит за измама!
Предупреждават експертите от Асоциацията на банките в България, член на която е и Банка ДСК
Ако получите обаждане или имейл от някого, който се представя за служител на банка:
Не споделяйте лични и банкови данни, не инсталирайте приложения и не отваряйте линкове, които са Ви били изпратени от тези лица! Не извършвайте плащания и не споделяйте получени кодове за идентификация и достъп до електронното си банкиране! Касае се за измама.
Опитите за този вид телефонни измами стават все по-чести. Лица, които се представят по телефона за банкови служители, целят да подведат клиентите на банките и да ги накарат да извършат различни действия, с които да получат достъп до техните средства. Най-често под различен претекст, например, за проблеми със сигурността, те се опитват да получат чувствителна информация относно потребителски имена, пароли, номера на банкови карти, наличност по сметки и други данни.
Никога не предоставяйте чувствителна информация и данни за идентификация на други лица. Вашата банка никога няма да поиска да предоставите подобни данни по телефон или имейл. Банкови служители никога няма да Ви накарат да инсталирате приложения за отдалечен достъп и да опитват да получат контрол върху мобилното Ви устройство или компютъра Ви. Ако получите такова обаждане, знайте, че това е опит за измама от страна на лица, които се представят за банкови служители, за да получат достъп до средствата Ви. Бъдете бдителни и особено подозрителни към позвънявания от номера от чужбина, както и към лица, които се представят за служители на банки, които не познавате и/или с които нямате договорни отношения. Често пъти измамниците нямат пълна информация и налучкват банката, на която сте клиент, в опит да Ви подведат.
Също така, никога не влизайте в електронното си банкиране от линкове, които сте получили по имейл, СМС или от рекламни банери в Интернет, а само и единствено от официалния уебсайт на Вашата банка и от официалното мобилно приложение.
В случай че получите такова телефонно обаждане, се свържете незабавно с банката си и с полицията.“
На 17 януари Столична дирекция на вътрешните работи във Facebook профила си апелира за бдителност при получаване на телефонно обаждане, в което ви се представят за банков служител:
„ВНИМАНИЕ!!! НОВ ВИД ИЗМАМИ
Столична дирекция на вътрешните работи апелира :
Бъдете особено бдителни и внимателни при получаване на телефонно обаждане , в което ви се представят за банков служител.
В последните месеци са регистрирани множество сигнали от граждани за измами и опити за измамни схеми на територията, обслужвана от СДВР. Извършителите на подобен род престъпление се обаждат по телефона на граждани и се представят за служители на различни търговски банки. Под различни предлози се опитват да получат информация за издадените на тяхно име банкови карти, потребителски имена и пароли за електронно банкиране. В последствие реализират плащания без знанието и съгласието на титулярите.
В тази връзка от СДВР напомнят:
Банковите институции нямат практика да изискват чрез телефонно обаждане или имейл кореспонденция предоставянето на лични данни от свои клиенти.
За да бъде ефективна превенцията срещу подобен род престъпления, при получаване на подобно обаждане, моля сигнализирайте органите на МВР.“