Британският надзорен орган иска интернет рекламата да не е за сметка на контрола върху личните данни на хората и упражняването на техните права

ICO призова Google и други компании да премахнат съществуващите рискове за поверителността, породени от рекламната индустрия

„Компаниите трябва да могат да обосноват, че използването на лични данни за онлайн реклама е честно, необходимо и пропорционално, както и хората да са наясно как и защо се използва тяхната информация.“ Това пише в изявлението на Службата на британския комисар по информацията (ICO). В съобщението се казва:

„ICO днес определи ясни стандарти за защита на данните, които компаниите трябва да спазват, за да защитят поверителността на хората онлайн при разработването на нови рекламни технологии (adtech).“

Стандартите за поверителност, публикувани в Становище на комисаря, идват като предупреждение към компаниите, които проектират нови методи за онлайн реклама, че трябва да спазват Закона за защита на данните и да спрат прекомерното събиране и използване на персонални данни.

В момента едно от най-значимите предложения в онлайн рекламното пространство е Google Privacy Sandbox, който има за цел да замени използването на бисквитки на трети страни с алтернативни технологии.

ICO работи с Органа за конкуренция и пазари (CMA), за да преразгледа как плановете на Google ще защитават личните данни на хората, като в същото време подкрепят мисията на CMA за осигуряване на конкуренция на цифровите пазари.

Други играчи в индустрията също разработват различни инициативи, така че да се вземат предвид предпочитанията на хората. „Приветстваме предложения, които зачитат правата на личния живот на хората и могат да демонстрират как те спазват закона,“ пише в съобщението на ICO.

Становището на комисаря предоставя ясни очаквания за защита на данните за всички разработчици в тази област.

Комисар по информацията Елизабет Денъм е цитирана да казва, че цифровата реклама е сложна екосистема, която се разраства бързо с бума на електронната търговия и без да се има предвид поверителността на хората.

Надзорният орган е открил, че компаниите събират и споделят персонална информация със стотици, ако не и хиляди компании, за това, което човек прави и разглежда онлайн, за да показва насочени реклами или съдържание. През повечето време хората не са наясно, че това се случва или не са дали изричното си съгласие. „Това трябва да се промени“, казва Денъм. „Ето защо ние искаме да повлияем на настоящите и бъдещите търговски предложения за методите за онлайн реклама на ранен етап, така че направените промени …  да дадат на хората смислен контрол върху техните лични данни.“

В становището се пояснява, че дружествата, разработващи нови цифрови рекламни технологии, следва да предлагат на хората възможността да получават реклами без проследяване, профилиране или насочване въз основа на прекомерно събиране на лична информация. Когато хората решат да споделят своите данни, всички дружества в рамките на веригата за доставки на adtech трябва да гарантират наличието на съдържателна отчетност и да предоставят на хората контрол върху техните данни и способността им да упражняват своите права на информация.

Освен това дружествата следва да могат да обосноват, че използването на лични данни за онлайн реклама е справедливо, необходимо и пропорционално, както и че е ясно с хората как и защо се използва тяхната информация.

Г-жа Денъм заявява, че се търсят решения, които премахват натрапчивите онлайн практики за проследяване и профилиране и дават на хората смислен избор пред използването на техните лични данни. „Моят офис няма да приема предложения, основани на основни adtech концепции, които възпроизвеждат или се стремят да запазят статуквото,“ пише тя.

ICO започва да се намесва в рекламната индустрия през 2019 г., когато идентифицира ключови проблеми, свързани с неприкосновеността на личния живот, при наддаването в реално време и при използването на бисквитки и подобни технологии. Поискахме браншът да оцени как използва лични данни и да започне да променя практиките си. Оттогава компаниите разработват решения … и се насочват към по-малко натрапчиви практики за проследяване. Становището, публикувано днес, ще помогне на компаниите да оформят своите предложения, пише в сайта на ICO.

ICO ще продължи да работи с организации, браншови органи и други регулаторни органи, за да гарантира, че използването на лични данни за онлайн реклама е законосъобразно.

Можете да споделите: