Глобиха с 50 000 евро издателя на Figaro заради бисквитките в сайта

За една година френският надзорен орган CNIL е санкционирал и е издал предупреждения за 70 подобни нарушения

Френският орган за защита на данните Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés  CNIL санкционира SOCIÉTÉ DU FIGARO с 50 000 евро за поставяне на рекламни бисквитки от сайта lefigaro.fr без предварителното съгласие на потребителите.

След  жалба CNIL извършва няколко проверки между 2020 и 2021 г. на уебсайта за новини lefigaro.fr. Тези проверки показвт, че когато потребител отиде на този сайт, бисквитките автоматично се поставят на неговия компютър от партньори на компанията, без действия от негова страна или въпреки отказа му. Няколко от тези бисквитки преследват рекламна цел и трябва да са предмет на съгласието на потребителя.

Въз основа на тези констатации органът на CNIL, отговарящ за санкциите решава, че дружеството не е изпълнило задълженията си, тъй като не е гарантирало коректното събиране на съгласието на потребителите преди изтеглянето на рекламни бисквитки и уважението към отказа им да се поставят тези бисквитки. Така той налага глоба от 50 000 евро и публикува решението си.

SOCIÉTÉ DU FIGARO, като издател на уебсайта lefigaro.fr, носи част от отговорността по отношение на законодателството относно бисквитките (член 82 от Закона за защита на данните) от своите партньори, депозиращи бисквитки на неговия сайт. П -специално, трябва да гарантира, че те не поставят „бисквитки“, подлежащи на съгласие, преди потребителите да направят избора да приемат или откажат. Той също така трябва да гарантира, че те уважават отказа, пише в съобщението на CNIL.

Надзорният орган счита, че фактът, че бисквитките идват от партньори, не освобождава редактора на сайта от собствената му отговорност, доколкото той контролира неговия сайт и неговите сървъри.

Въпреки внедряването на няколко инструмента (платформа за управление на съгласие, инструменти за идентифициране на бисквитки, депозирани въпреки сигнала за отказ или преди каквото и да е действие на потребителя), проверките на CNIL позволяват да се установи, че многократно бисквитките, подлежащи на съгласие, са били поставяни преди каквото и да било действие от потребителя на Интернет или продължи да се чете въпреки отказа му.

Това решение произтича от решението  „Éditions Croque Futur“ от 6 юни 2018 г., което вече уточни разпределението на отговорностите между редакторите на сайта и техните партньори.

Това решение е част от цялостната стратегия за съответствие, инициирана от CNIL преди две години с френски и чуждестранни участници със сайтове с голям трафик и имащи практики, противоречащи на законодателството относно бисквитките.

Между 2020 и 2021 г. CNIL прие около 70 коригиращи мерки ( официални известия и санкции ) във връзка с неспазване на законодателството относно бисквитките. В 60% от случаите това са „чужди“ организации (компания майка извън Франция).

Въпреки внедряването на няколко инструмента проверките на CNIL установяват, че многократно бисквитките, подлежащи на съгласие, са били поставяни преди каквито и да било действия от потребителя на интернет или въпреки отказа му.

Можете да споделите: