Китайският регулатор за киберсигурност спря от продажба приложението Didi за споделено пътуване

Не е късно в българското законодателството да се опише механизъм, който спира от продажба акции на фирми, злоупотребяващи с лични данни

Китай нареди да бъде спряно от продажба приложението за споделени пътувания на Didi заради незаконно събиране на данни на потребители, съобщи БТА като цитира Ройтерс. Това става два дни след като Диди започна да предлага акциите си на Нюйоркската фондова борса. Познавам две български компании, чиито акции се предлагаха или се предлагат в момента на българската фондова борса, а продуктът, който произвеждат, нарушава Закона за защита на личните данни и GDPR. Законите ни не дават възможност нито Министерството на икономиката, нито Комисията за финансов надзор да спре продажбата.
Аз самата ако напиша иманата им мога да бъда обвинена, че го правя с лош умисъл. Не мога и да не напиша за това, защото вярвам, че не може да имаш пазарни позиции, изградени на база на нарушаване на закона.
Но да се върнем на Китай.
„Китай нареди да бъде спряно от продажба мобилното приложение за споделени пътувания на компанията Диди (Didi), след като установил, че тя е събирала незаконно лични данни на потребители, предаде Ройтерс.
Китайското управление на киберпространството съобщи днес, че е поискало от Диди да направи промени, за да се съобрази с националните правила за защита на личните данни.
В петък управлението обяви, че разследва как компанията защитава „националната сигурност и обществения интерес“. Това стана само два дни след като Диди започна да предлага акциите си на Нюйоркската фондова борса.
Според анализатори компанията, която предлага услуги за споделени пътувания в Китай и повече от 15 други държави, събира голямо количество данни от мобилни телефони в реално време. Основана през 2012 г., Диди вече е ставала обект на регулаторни разследвания от страна на китайските власти във връзка с безопасността и оперативния си лиценз.“
Медии съобщиха, че Китайската администрация за киберпространство (CAC) е наредила на магазините за приложения да премахнат приложението на Диди, но не е разяснила какво е нарушението.
www.theverge.com пише, че Didi е основана в Китай през 2012 г. и в официални документи показва, че има 377 милиона активни потребители само в Китай.
Компанията стана публична на 30 юни, най-голямото IPO на китайска компания на американски фондови борси след Alibaba през 2014 г. В петък CAC обяви, че новите регистрации на потребители за услугата на Didi се спират в очакване на „преглед на киберсигурността“.

Можете да споделите: