Неделна разходка 13: Фирма е обвинена, че е загубила данните на милиони собственици на животни

Мислех днес до обиколя предизборно сайтове на политолози, социолози, центрове за анализ и други подобни претенциозни неща, за да им докажа, че нищо не разбират от поверителност. Но няма смисъл

Днес ще разкажа за фирма, която работи на принципа направи си сам проблем. И преди съм писала за особената ситуация, която създава за комуникацията мигрирането на данни. От една страна е възможно нищо лошо да не се случи, а ако се случи, да се използва резервно копие и никой да не разбере за проблема. От друга страна, е възможно всичко да се омаже, да започнат разни писаници в социалните медии. Дори да се стигне до запитване до надзорния орган дали е докладван проблем със загубени данни.

Възможно ли е да се избегне драмата? Разбира се. Един професионален комуникатор винаги може да изготви кампания, в която разказва за чисто новите възможности, които дава новата услуга/ новият сървър или другото нещо ново, което ще заработи след мигрирането.

И да предупреди, че са възможни леки неудобства по пътя към прекрасните услуги.

Но да се върнем на 13-те милиона домашни любимци и техните стопани във Великобритания.

Фирма, която има регистрирани данни за милиони чипирани домашни любимци в цяла Великобритания, е обвинена в загуба на данните на своите клиенти, съобщи BBC.

Petlog иска всички потребители да създадат нов акаунт, но не обяснява защо трябва да го направят.

Собственик на куче казва пред BBC, че в сайта видял данните на някой друг със същото име, включително телефонен номер и адрес.

Petlog отрича, че има проблем и за BBC уверява клиентите си, че информацията от чиповете на домашните любимци е в безопасност.

Някои от клиентите могат да не видят веднага данните на своите домашни любимци, когато създадат новия си онлайн акаунт, уточнява фирмата. И дава странното обяснение, че това е така, защото „ние се ангажираме да защитим данните и искаме да проверим подробности, в някои случаи, преди да продължим процеса на онлайн настройка – точно както при създаването на онлайн банкова сметка банка може да провери идентификационната информация, преди да можете да видите и достъп до вашите записи.“

Човекът, свързал се с BBC след като видял съобщения в група във Facebook, предполага, че Petlog е загубил данни и затова иска всички да се пререгистрират.

Репортер на BBC също проверява в базата данни за котката си Smudge и не успява да се пререгистрира.

Сега фирмата има формуляр за подаване на данни, телефон и имейл за въпроси и прочие пожарникарски техники. Но вече е късно.

„This is a complete and utter disgrace,“ wrote one customer on Petlog’s Facebook group, asking why she had found out about the issues on social media.

„Petlog should have immediately contacted all customers directly to speed up correction of this dire cock-up.“

Можете да споделите: