Неделна разходка 9: Защо блокираха информация за ползата от ваксините?

Facebook обеща да възстанови съдържанието.

Facebook e блокирал платени публикации за ползата от ваксинирането срещу COVID-19, съобщава Politico. Изданието направило преглед на забранените реклами от миналия септември. Така станало известно, че платени съобщения на повече от 110 групи са блокирани, включително с информация къде да се ваксинираш и как действат ваксините.

Facebook се ангажира да възстанови съдържанието.

Facebook наложи ограничения върху политическата реклама по време на предизборния цикъл миналата година в опит да се бори с разпространението на дезинформация. Но натискът върху тях и други сайтове в социалните медии се засили с широкото разпространение на ваксините срещу Covid-19.

„Ограниченията на Facebook блокират ефективните комуникации …“, смята Кензи Камерън – изследовател от Северозападния университет в Еванстън, Илинойс, изучаващ здравните комуникации. Персонализирането на рекламите или предоставянето на полезна информация на хора, които се колебаят за ваксините, или лица, които не могат да се ориентират в системата, са важни стратегии за ефективна комуникация в областта на общественото здраве, допълва той.

Обяснението за недоразумението е алгоритъм, свързан с регулацията на политическата реклама.

На 8 февруари 2021 г. мениджърът във Facebook Канг-Син Джин заяви: Провеждаме най-голямата световна кампания за популяризиране на достоверна информация за ваксините срещу COVID-19 и изброи, че се помага на хората да намерят къде и кога могат да се ваксинират – подобно на начина, по който хората намират информация за това как да гласуват по време на избори; 120 милиона щатски долара са за рекламни кредити в помощ на здравните министерства, неправителствени организации и агенции на ООН за достигане до милиарди хора по света с ваксина COVID-19 и превантивна здравна информация; разширяват се усилията ни за премахване на неверни твърдения във Facebook и Instagram за COVID-19 и ваксини; предоставят се данни за ефективна доставка на ваксини и образователни усилия за изграждане на доверие към ваксините срещу COVID-19.

Тази седмица не мога да подмина и съобщението на БТА Фейсбук плаща 650 милиона долара по извънсъдебно споразумение за защита на лични данни

Сан Франциско, 27 февруари /БТА/ Федерален съдия в САЩ одобри извънсъдебно споразумение за 650 милиона долара по иск срещу Фейсбук (Facebook) за поверителност на личните данни, в който се твърди, че социалната мрежа използва маркирането на снимки (т. нар. тагване) и други биометрични данни без разрешението на своите потребители,

Чудите се защо не е цялото ли? Ами защото не съм си платила на БТА. Дано по-скоро публикуват промяната в закона и телеграфната агенция стане  безплатна за нас, блогърите!

 

Можете да споделите: