Нова функционалност при онлайн плащанията на ЦКБ

Централна кооперативна банка ще заменя SMS кода при плащания в интернет с потвърждаване с биометрични данни

Като ползвател на мобилното приложение CCB Mobile получих днес следното съобщение /цялото е едно единствено изречение/:

“С цел повишаване сигурността на онлайн плащанията Ви уведомяваме за предстоящо въвеждане на нова функционалност, която ще позволи използването на биометрични данни през приложението CCB Mobile за потвърждаване на онлайн плащания с дебитни и кредитни карти, както и потвърждаване с биометрични данни на платежни операции през услугите CCB Online и CCB Lite, вместо познатия досега  SMS код.“

Чудесно, имам няколко въпроса към банката:

Защо не мога да намеря това съобщение в сайта на банката?

Кой ще е разработчикът и къде мога за прочета оценката на въздействието?

Къде са промените в политиката за поверителност?

Къде е политиката за поверителност на разработчика?

Ще имам ли възможност да избирам биометрични данни или SMS код или да се отказвам от българските приложения въобще и да стана клиент на едно от международните безплатни предложения?

Иначе нямам забележки към услугата, предоставяна от банката. Даже има рубрика Oнлайн разплащания и сигурност със следната информация:

„Мерки за допълнителна защита

  • Възползвайте се от услугите, създадени за Вашата сигурност и комфорт, които Банката предлага;
  • Преглеждайте ежедневно наличността по картата Ви, извършените с нея операции, и при необходимост се свържете с Банката за съдействие;
  • Използвайте антивирусна защита – вирусите могат да повредят Вашия компютър, да унищожат данни или да изпратят лична информация и пароли на неоторизирани лица;
  • Използвайте сигурна парола – комбинация от букви, цифри и специални символи като „@“, „!“ и др. Сменяйте паролата си често;
  • Важно е да сменяте често паролите си. Препоръчително е паролата да се променя на максимум 3 месеца, това се отнася и за ПИН кода. Не използвайте една и съща парола за достъп до различни акаунти
    за електронно банкиране, имейли и други;
  • Бъдете бдителни – не оставяйте безконтролно личния си мобилен телефон, за да сте сигурни, че не се използва от друг без Ваше знание;
  • Не оставяйте без надзор своя КЕП – винаги изключвайте от компютъра Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и никога не го оставяйте без надзор;
  • Изход от системата – след като използвате CCB Online Lite и CCB Online, прекратете сесията, като натиснете бутона „ Изход“, а не просто да затворите прозореца на браузъра.

Фишинг и имейл нотификации

Централна Кооперативна Банка не изпраща към своите клиенти електронни съобщения (e-mail), с които да изисква от тях да въвеждат лична информация и данни на посочен интернет адрес. В никакъв случай не предоставяйте Ваши лични данни и информация, свързани с достъпа Ви до интернет банкирането, Вашата банкова сметка, данни от карта и други. Паролите за достъп са персонални и е Ваше задължение и отговорност да ги запазите известни единствено и само на Вас.“

Можете да споделите: