ОББ съобщи, че в мобилното им банкиране клиенти са виждали невярна информация за сметки, карти и наличности по тях

Клиенти на банката обаче споделиха, че виждат извлечения на други хора

Пестеливата информация на сайта на Обединена българска банка не само не отговори на въпросите на клиентите на банката, а предзвиква още много.

Съобщението на сайта на банката гласи: „Техническият проблем в мобилното банкиране на ОББ е отстранен. Няма опасност за извършване на злоупотреби с финансовите средства на клиенти

На 15 септември 2020 г. между 05:16 и 09:03 ч. сутринта е възникнал временен технически проблем в мобилното банкиране на ОББ АД, при който е възможно клиенти да са виждали невярна информация за сметки, карти и наличности по тях. Своевременно са взети мерки и проблемът е отстранен. Не са извършени и няма опасност от бъдещи злоупотреби с финансовите средства на клиентите, тъй като възможността за разпореждане със средства по сметките им е била блокирана.

Молим да ни извините за причиненото безпокойство.“

Същевременно клиенти на банката писаха в Twitter: „Вижждам сметки и наличности на други хора“.

Уважаемо длъжностно лице по защита на данните на ОББ, това съобщение на сайта на банката не е достатъчно.

Ако не знаете как да информирате клиентите за възникнал проблем с лични данни – питайте – ние консултантите по защита на личните данни сме за това – да ни питат.

Ако не сте сигурни какво да съобщите на гражданите – питайте. Ние експертите по комуникации точно това работим – да съветваме кое и как да съобщите.

Колеги ме информираха, че в момента върви и фишинг атака с логото на банката – но за това не намерих съобщение на сайта й. Последното съобщение е от 19 август:  Опити за измама чрез фишинг имейли

„ОББ информира своите клиенти за зачестили опити за измама чрез фишинг имейли. Установено е, че фишинг атаките са към клиенти с имейл адреси както при български, така и при международни доставчици на имейл услуги. В Интернет пространството се разпространяват фалшиви имейл съобщения, които изглеждат по следния начин:…

Още веднъж обръщаме внимание на клиентите си, че ОББ никога не изисква от тях лични данни, потребителски имена, пароли за достъп, верификационни кодове, детайли на кредитни/ дебитни карти или друга чувствителна информация чрез имейл.

Не натискайте бутони или линкове и не предоставяйте Вашите идентификационни кодове и пароли. От съображения за сигурност Ви молим спешно да промените паролата на Вашия имейл.“

Намерих обаче и друг праблем – стар профил на банката в Twitter. Нали знаете, че дължите обяснения какво се случва с личните данни там? Само питам.

Можете да споделите: