Фалшиви електронни съобщения от името на Български пощи обещават награди срещу лични данни

В други случаи на клиента се казва, че има пратка и трябва да даде данните на банковата си карта, за да заплати доставката

„Български пощи“ ЕАД вчера съобщи на сайта си, че се разпращат фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на дружеството, под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

 

Ето текста на съобщението:

„Български пощи“ ЕАД уведомява, че се разпращат фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на дружеството, под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

 

В други случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.

 

„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.

 

Имейли, които не носят официалния адрес и не произхождат от домейна на дружеството, не следва да се приемат за достоверни. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.“

На 30 януари миналата година Български пощи съобщиха за разпращани фалшиви MMS съобщения от името на дружеството.

В съобщенията фигурира логото на „Български пощи“ ЕАД.

Текстът гласеше, че дружеството провежда томбола и всяка сряда раздава 10 смартфона на печелившите, а за участие в томболата получателят на съобщението трябва да предостави лични данни от дебитна или кредитна карта. И тогава „Български пощи“ ЕАД обърнаха внимание, че не провеждат томбола, не раздава награди и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта.

Можете да споделите: