Нидерландският орган за защита на данните глоби тенис асоциация с 525 000 евро

Разследването на Autoriteit Persoonsgegevens е за предоставянето на двама спонсори през 2018 г. на лични данни на хиляди членове на KNLTB

Нидерландският надзорен орган за защита на данните (AP) наложи глоба в размер на 525 000 евро на тенис асоциацията KNLTB за продажба на лични данни. През 2018 г. KNLTB предоставя незаконно лични данни на няколкостотин хиляди свои членове на двама спонсори срещу заплащане.

Кралската холандска асоциация за тенис (KNLTB) предоставя на спонсорите лични данни като име, пол и адрес, така че да могат да се обърнат към членовете на KNLTB с оферти, свързани с тениса. Единият спонсор получава лични данни на 50 000, а другият –  на повече от 300 000 членове. Тези спонсори се свързват с някои от членовете на KNLTB по пощата или по телефона.

AP подчертава, че за всяка обработка на лични данни администраторът трябва да може да разчита на един от шестте принципа на GDPR. Например, че съответното лице е дало разрешение за тази обработка. Обикновено се забранява продажбата на лични данни без разрешението на лицето, което стои зад данните. KNLTB счита, че има законен интерес от продажбата на данните. Според AP KNLTB няма основание за предаване на тези лични данни на спонсорите.

По време на разследването на KNLTB тенис асоциацията подава жалба срещу AP.

Асоциацията възразява срещу глобата с аргумента, че има легитимен интерес,  залегнал Общия регламент относно защита на данните (GDPR). Според нея членовете са били информирани и са можели да се отпишат. Партньорствата са генерирали доходи за спорта, така се поддържа тенисът достъпен, смятат от   KNLTB. Според тях от решението на AP ще има последици за всички спортисти, всички спортни клубове и всички спортни асоциации в Холандия, а спортуването ще бъде по-скъпо. Освен това спортните асоциации ще бъдат по-малко привлекателни за спонсорство, което ще застраши подкрепата на асоциациите.

AP от своя страна заявява, че преценява санкцията според сериозността на нарушението и количеството на предоставените лични данни, както и категориите лични данни, за които се отнася. Личните данни са предоставени умишлено, но отбелязва, че KNLTB е предприела различни мерки за ограничаване на щетите и рекламната кампания е преждевременно прекратена.

AP анализира и финансовото състояние  на KNLTB и заявява, че ще може да понесе глоба от 525 000 евро.

Можете да споделите: