Неделна разходка 11: Работата от дома и предизвикателствата пред администрацията

Защо колцентровете на ведомствата не работят в събота и неделя? АП очаква по 5000 души на ден до края на март

„Във връзка с епидемиологичната обстановка в страната, и в отговор на задължението на Агенция по вписванията да осъществи допълнителни строги мерки за превенция на клиентите си относно заболяването COVID – 19, институцията предупреждава, че от 16 март се въвежда по-строг режим при обслужване на гише на клиентите в цялата страна“. Това съобщение се появи вчера на сайта на ведомството. То съдържа и следната констатация: „Агенция по вписванията припомня, че наближава крайния срок за подаване на декларации по чл. 38, ал.9, т.2 от ЗСч, за предприятия, които не са осъществявали дейност. Според статистика от минали години, в периода от 20.03 до 31.03, подаващите декларации на гише достигат до 5000 на ден. Апелираме всички да използват електронен подпис или сертификат, издаден от АВ, за да подадат нужните документи онлайн.“

През миналата седмица посетих агенцията. Беше потресаващо изживяване. Куп хора, част от тях кашлящи, кихащи и подсмърчащи седяха вперили поглед в таблото с номера. За единия час, в който чаках да ми дойде реда, нищо по отношение на хигиената не се случи – нямаше организация за контрол върху опашката от чакащи, нямаше дезинфекция нито някаква грижа за служителите зад гишетата. Затова ми стана интересно какъв е този сертификат, който спестява на 5000 души приключението. Не намирам нищо на сайта, затова дочитам съобщението: „Задължително е посещенията в офисите на Агенцията по вписванията да се ограничат, за да се избегнат струпвания на хора.

Пропускателният режим във всички офиси в страната ще бъде много строг и в салоните ще се допускат толкова хора, колкото гишета работят. Всички останали клиенти ще изчакват реда си извън сградите, като ще се съблюдава между хората да има разстояние 1 метър. Създадена е извънредна организация за по-бързо приемане на документите, с цел престоя на всеки един потребител в сградата да бъде максимално кратък. Обработката на документите ще се извършва от служителите а Агенцията извън работно време.

Гражданите се призовават да използват всички дигитални контакти за отправяне на запитвания по телефон 070012107 (в работно време) или мейл office@registryagency.bg.

Всички гореизброени мерки се вземат с цел съблюдаване здравето на служители и клиенти!“

Значи обажданията и комуникацията е възможна само в работно време. Блазе им на държавните чиновници. Ще трябва да питам за сертификата в понеделник /ако се свържа/.

Ето и съобщението на НАП от 11 март: „Ограничете посещенията в приходната агенция, ползвайте електронните услуги

С оглед динамичната обстановка в страната, свързана с корона вируса, Националната агенция за приходите призовава всички свои клиенти да се въздържат от лично посещение в офисите на институцията в цялата страна, освен при неотложност.  Клиентите които разполагат с ПИК или електронен подпис, могат да ползват всички предоставяни от НАП електронни услуги на  https://inetdec.nra.bg/.

Всички данъчни и осигурителни декларации и справки, както и плащания към бюджета могат да бъдат извършени онлайн, без необходимост от посещение в офис на НАП.

Информация за данъчно-осигурителните изисквания можете да получите на информационния телефон на агенцията – 0700 18 700 или по имейл на електронните адреси за контакт в сайта на институцията – https://nap.bg/page?id=24

От 12 март 2020 г., временно се прекратяват консултациите с клиенти на място, осъществявани всеки четвъртък от седмицата.“

И този номер не работи събота и неделя. Вчера звънях, защото една от електронните услуги запецна, но записаният глас ме уведоми, че мога да комуникирам в рамките на работното време.

На 13 март и КЗЛД въведе противоепидемични мерки срещу разпространението на COVID-19: „Във връзка с усложнената епидемична обстановка и необходимостта от въвеждане на противоепидемични мерки срещу разпространението на COVID-19, КЗЛД предприе редица технически и организационни мерки за защита на своите служители и на посетителите в сградата на институцията. Създаден е кризисен щаб, който да следи информацията от Националния кризисен щаб и препоръките и разпорежданията на компетентните държавни органи.

Засилват се мерките по пропускателния контрол, както следва: охраната ще замерва телесната температура на всеки служител на КЗЛД и всеки посетител на сградата на КЗЛД (като напр. служители на други институции, военнослужещи, служители в барчето, доставчици, куриери, участници в административни производства и други граждани-искатели на административни услуги на КЗЛД) и ще допуска само лица, които нямат повишена телесна температура.

До 31 март 2020 г. откритите заседания на КЗЛД ще се провеждат по ред, определен от Комисията само с присъствието на участниците в съответните административни производства, без допускане на други външни лица.

До 31 март 2020 г. се преустановява участието на представители на КЗЛД в съдебни заседания и международни работни групи и инициативи, както и извършването на проверки на място.

Препоръчваме в периода на засилени противоепидемични мерки комуникацията с институцията да се осъществява доколкото е възможно неприсъствено, като се използват наличните за това средства.“

Разбирате ли къде е проблемът, за 18 години усилия за електронно управление администрацията все още е аналогова. А сега по време на дистанционната работа излязат наяве проблемите й с нискокачествените електронни услуги. Казвам го като експерт, посетил около 2000-та година няколко европейски  администрации.

Да сме живи и здрави, ще оцелеем и този път. Защото мога да си позволя да консултирам клиентите си по предпочитан от тях начин – Skype, Viber, Messenger или електронна поща. Предстоящото обучение на 14 април с Up Skills  ще го направим в онлайн формат. Така хора от цялата страна ще могат да чуят кои са митовете за GDPR.

До нови срещи в интернет!

Можете да споделите: