ICO похвали Google и се закани на рекламната индустрия

Британският регулатор намекна за намеса в бранша при отсъствие на реформи

Изпълнителният директор за технологии и иновации на ICO Саймън Макдугъл отчете напредъка в реформата при използването на лични данни в рекламните технологии.

Този месец изтече срокът, който ICO даде на индустрията, за да се приведе в съответствие с Общия регламент за защита на данните. В блога си Саймън Макдугал похвали Google за премахването на категориите съдържание и ще подобряването на одита на контрагентите. Отбеляза и съобщението на компанията, с което тя предложи подобрения  на Chrome, включително постепенно прекратяване на поддръжката на бисквитки на трети страни в рамките на следващите две години.

Същевременно Макдугъл отбелязва, че някои организации са с глава в пясъка. Той дава пример с използването на законни интереси като законосъобразна основа за обработка на лични данни при наддаването в реално време (RTB). Според него обосновката, предлагана от организациите, е недостатъчна. Не го удовлетворяват и извършените оценки на въздействието върху защитата на данните, липсват подходящи подробности и не се следват препоръчаните стъпки на ICO за оценка на риска за правата и свободите на личността.

Като недостатъчна той определя и сигурността при защитата на данните, при съхранението и на данни и при споделянето им.

Макдугъл обещава подходящ регулаторен отговор. „Ще продължим да разследваме RTB“, пише той в блога. Според него е твърде рано да се спекулира с резултатите от проучването и констатациите за незрялост при някои части на тази индустрия. Предполагаме, че може да е необходимо да предприемем официални регулаторни действия и ще продължим … работа на тази основа, пише  Макдугъл.

Най-ефективният начин организациите да избегнат необходимостта от по-нататъшен контрол или действие на регулаторите е да се ангажират с реформата и трансформацията на индустрията и да насърчат веригата на доставките да направят същото.

Той отчита мненията за постигнатият напредък и изразява разочарованието си, „че има някои, които все още пренебрегват нашето послание. Онези, които са пренебрегнали възможността да се включат и трансформират, сега трябва да се подготвят ICO да използва по-широките си правомощия“, завършва публикацията.

Можете да споделите: