Неделна разходка 2: Защо на семинара във вторник ще говорим за управлението на репутацията?

Нямам търпение да напиша Казах ли ви? Миналата неделя писах за ролята на служителите, процедурите и връзката между управлението на комуникациите и  GDPR

През седмицата стана ясно, че акциите на Travelex са паднали с 20% заради кибератаката срещу компанията в началото на месеца. Понижиха кредитния рейтинг на компанията. Банки, които използват системата, за да предлагат карти за пътуване, спряха услугата. В Twitter се разпространяват постове на гневни клиенти.

Служителите в офисите на летища в повече от 70 държави работят с лист и химикалка и се питат как ще бъде отчетено работеното им време, след като системите не работят. Медии цитират служители, които казват, че са в шок не знаят какво се случва.

Какви са поуките? Всяка организация трябва да се подготви за подобна хакерска атака. В случая  с Travelex хакерите поискаха откуп, за да не разпространят клиентски данни. Но заплахата може да е от всякакъв вид. Затова в корпоративните и институционални планове за управление на кризи вече е задължително създаване на списък с дейности при хакерска атака. Вече не е достатъчно да имаме концепция как да докладваме компютърен инцидент. Трябва да е подготвен план как ще работи организацията off line. Как ще общуват служителите помежду си, как ще бъдат осведомявани за развитието на ситуацията. Не искам да съм на мястото на комуникационния им екип.

Можете да споделите: