Днес влиза в сила Калифорнийският закон за поверителност на потребителите

CCPA задължава бизнеса за разкрива къде, как и кога обработва или продава лични данни

От 1 януари 2020 г. се прилага Законът за поверителност на потребителите в Калифорния. CCPA важи за бизнес с годишни брутни приходи над 25 милиона долара; който купува или продава личната информация на 50 000 или повече потребители или домакинства; или печели повече от половината от годишните си приходи от продажба на лична информация на потребителите.

Потребителите вече имат право да поискат от тези компании да разкрият категориите лична информация, която събират, източниците, от които се събира тази информация, бизнес целите за събиране или продажба на информацията и с кого се споделя или продава информацията.

Законът гарантира правото на изтриване на лична информация, както и на отказ от разрешение за продажбата на лична информация. Калифорнийците същевременно не могат да бъдат дискриминирани за това, че са се възползвали от своите права.

CCPA забранява продажбата на лична информация на потребител под 16-годишна възраст без съгласие. В текста се припомня, че през 1972 г. в конституцията на Калифорния е записано, че правото на неприкосновеност на личния живот e сред „неотменимите“ права на всички хора. Затова те трябва да контролират използването, включително продажбата, на тяхната лична информация, „кой, какво, къде и кога“ я обработва.

Почти невъзможно е да кандидатствате за работа, да отглеждате дете, да шофирате кола или да си уговорите среща, без да споделяте лична информация, пише в закона.

Бизнесът знае къде живее потребителят и колко деца има, колко бързо шофира, навиците му, биометрична, здравна и финансова информация.

Неразрешеното разкриване на лична информация и загубата на неприкосновеност на личния живот може да има пагубни последици за хората –  финансови измами, кражба на самоличност, унищожаване на имущество, тормоз, репутационни щети, емоционален стрес и дори физическо увреждане.

Вloomberglaw написа, че рекламни технологичните компании ще търсят начин да включат в предстоящите указания за прилагане на закона тълкуване, че части от бизнеса им представляват доставка на услуга, която е освободена от закона.

Можете да споделите: