Здравната каса спря услугата „Справка за отчетени дейности от договорни партньори на НЗОК“

Ведомството обещава да извърши „допълнителна преценка на риска за правата и свободите на субектите на данни и прилагането на конкретни мерки за неговото ограничаване и свеждането му до минимум“

Днес здравната каса съобщи, че във връзка с „изразени съмнения от страна на отделни здравноосигурени граждани относно възможни неправомерни и недобросъвестни действия от страна на трети лица при ползване на новата функционалност на сайта на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) – „Справка за отчетени дейности от договорни партньори на НЗОК“, институцията временно преустановява достъпа до услугата. Ще бъде извършена допълнителна преценка на риска за правата и свободите на субектите на данни и прилагането на конкретни мерки за неговото ограничаване и свеждането му до минимум.

Услугата ще бъде възстановена в нов вид веднага, след като бъдат предприети посочените мерки.“

На 26 ноември Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) съобщи, че предлага нова услуга на здравноосигурените лица. На здравния портал www.nhif.bg на институцията, в меню „Услуги за граждани“, се отваря секция „Отчетени дейности за здравноосигурени лица от договорни партньори на НЗОК“, където всяко здравноосигурено лице може да извършва справки за използваната от него медицинска помощ  за период от пет години. Визуализираната информация е обединена по дейности – болнична, извънболнична, лабораторни изследвания и др.

Резултатът от справката визуализира знак „+“, когато в информационната система на НЗОК съществува отчетена дейност от договорен партньор за съответния месец. Справката се извършва чрез въвеждане на собствено име, ЕГН и код за спам, без да съдържа лични здравословни данни и медицинска информация.

При изявено желание от страна на здравноосигурения, той може да се абонира за автоматично известяване за всяко регистрирано движение по здравното му досие на посочен от него електронен адрес. Достъпът до пълната информация, съдържаща се в здравното досие, както и абонаментът, са възможни от портала на НЗОК, меню „Услуги за граждани“, прозорец „Преглед на досие от здравноосигурените лица“. Проверката се осъществява с електронен подпис, с уникален код за достъп (УКД) или ПИК на НАП. Издаването на УКД се извършва на място в районните здравноосигурителни каси (РЗОК).

В процес на изграждане е специализирано мобилно приложение, което ще предоставя информация за услугите от сайта на НЗОК.

Въвеждането на новата услуга предоставя възможност за цялостен и пълен контрол на здравноосигурените за ползваната от тях медицинска помощ. При открити несъответствия всеки може да подаде сигнал до съответната РЗОК или на e-mail – grajdani@nhif.bg.

Можете да споделите: