Неделна разходка 35: и блогърите сме клиенти

Всяка неделя разказвам за смешни истории, свързани със социалните мрежи, GDPR и сигурността на личните данни в интернет. Тази седмица споделям впечатления за отношението към мен като блогър

Първият отказ да получа информация като блогър беше отказът на парламента да отразявам обсъждането и приемането на промените в Закона за защита на личните данни.

Последва годишният отчет на Комисията за защита на личните данни, в който беше написано: „Отговорите на различни въпроси от медиите и обществото могат да се четат всекидневно и в електронните сайтове на медиите от новото поколение Novini.bg, Economy.bg, Technews.bg, Manager.bg, Lex.bg, Debati.bg, Clinica.bg и т.н.“

Но не само това – Комисията за защита на личните данни мълчаливо отказа да ме включи в листата за изпращане на прессъобщения.

Да не забравя да спомена и невъзможните за комуникациите „пресконференция без журналисти“ и „махане на микрофони“.

Тук идва редът на корпоративните издънки –  Btv с появяващото се, изчезващо и появило се отново съобщение за изтекли данни на регистрирани онлайн потребители и Банка ДСК с мистериозните съобщения до медиите.

Затова не ме изненада случилото се през изминалата седмица – написах имейл до длъжностното лице по защита на личните данни на Булсатком със следния текст :

Здравейте,

Аз съм блогър, който пише за защитата на личните данни. С изненада установих, че мобилното ви приложение иска достъп до календара, снимките и дори файловете ми! Смятам, че трябва да ми обясните защо ви е нужна тази информация? Надявам се да ми отговорите, за да мога да включа в публикацията в блога си и Вашата позиция.

Дунчева

Познайте дали ми отговориха.

Като потребител ще предприема единствено възможното за мен действие – няма да използвам услугата. Като консултант в областта на защитата на личните данни бих ги посъветвала да си преразгледат изцяло концепцията на приложението, както и фирмената политика за защита на данните. Като PR искам да им кажа, както и на изброените по-горе, че не се прави така. Ние блогърите може да сме досадни, но сме хора – клиенти и гласоподаватели. И не можете да се правите, че не съществуваме.

Можете да споделите: