Ако държите веднага да разберете дали вашите данни са били източени, питайте НАП, а не мобилни приложения с неизвестен автор

НАП бави обявяването на реда за уведомяване на пострадалите от хакерската атака 5 млн. души, но това не е основание за използване на приложения за проверка

В интернет се разпространяват линкове за справка дали сте пострадали от хакерската атака срещу НАП. В никакъв случай не попълвайте лични данни в тези приложения! Това е едно от основните предупреждения, които организации и фирми разпространяват след киберинцидент. На 1 декември 2018 г. разказах за киберинцидента с Marriott:  Откраднаха данните на 500 млн. клиенти на хотелската група Marriott International

Marriott тогава създаде сайт за инцидента https://info.starwoodhotels.com/  и в него изрично казва, че няма да прикачва файлове в уведомителните си имейли и няма да иска лична информация по имейл; предоставя на гостите възможността да се регистрират в WebWatcher безплатно за една година (WebWatcher следи интернет сайтовете, където се споделя лична информация, и генерира предупреждение към потребителя, ако бъде намерена негова лична информация); редовно променяйте паролата си; не използвайте лесни пароли; не използвайте едни и същи пароли за няколко профила; преглеждайте банковите си извлеченията и незабавно информирайте банката си за съмнителни плащания; бъдете бдителни срещу трети страни, които се опитват да събират информация чрез измама (известна като „фишинг“), включително чрез връзки към фалшиви уебсайтове; Marriott няма да иска да предоставите паролата си по телефона или по имейл; ако смятате, че сте жертва на кражба на самоличност или с личните ви данни се злоупотребява, трябва незабавно да се свържете с местните органи на реда.

Засега можем само да чакаме уведомленията от НАП, ако са били откраднати наши лични данни. Междувременно, ако бързате, можете да поискате приходната агенция да ви отговори дали ваше лични данни са били откраднати.

Можете да споделите: