Банките нямат право да използват информацията за плащанията ви за маркетингови цели

Холандският орган за защита на данните Autoriteit Persoonsgegevens обяви, че е изпратил писмо до Холандската банкова асоциация (NVB), с което изразява несъгласие с намеренията за използване на информация за плащанията на  клиента за персонализирана реклама.

Банките не могат просто да изпращат на клиентите си персонализирани реклами въз основа на информацията за плащания им, смята  холандският орган за защита на данните (AP). Той призовава всички банки да разгледат добре своята политика за директен маркетинг.

Холандският надзорник е получил множество жалби от хора, които са реагирали на намерението на банка, обявила, че ще използва данните им за плащания за реклама. Тези вълнения накарали AP да изпрати писмо до Холандската банкова асоциация (NVB), с което описва правилата за банките да използват данните за плащане за цели, различни от първоначално предвидените, когато клиентът е открил сметка.

Според Катя Мур, член на управителния съвет на AP данните за плащания дават пълна представа за живота на някого: за какво харчи парите си, къде членува, с кого се свързва.

AP съобщава, че и други банки обработват данните за плащания от клиенти за целите на директния маркетинг. Ето защо предупреждава всички банки чрез  браншовата им организация NVB.

Можете да споделите: