Неделна разходка 27

Продължавам всяка неделя да разказвам за смешни истории, свързани със социалните мрежи, GDPR и сигурността на личните данни в интернет. Днес общността на специалистите по връзки с обществеността отбелязва своя празник, затова ще се забавляваме на чужд гръб за сметка на КЗЛД и банка ДСК.

На 5 юли на сайта на Комисията за защита на личните данни се появи съобщение, че  КЗЛД се извинява за технически проблеми с комуникациите в периода от 1-ви до 4-ти юли 2019 г. В съобщението се казва следното: „Комисията за защита на личните данни се извинява на всички, които са установили отсъствие на комуникация с институцията в работните дни от 1-ви до 4-ти юли 2019 г. Стационарните телефони, електронната поща, институционалният сайт и предоставяните онлайн електронни услуги бяха прекъснати до 16:30 ч. на 4-ти юли 2019 г. поради независещи от КЗЛД технически причини.“

Първо, сайтът не работеше още на 30 юни. И второ, при поднасянето на лошите новини трябва да се спазват някои правила. На сайта на Microsoft има статия по въпроса, а в компютрите, ползващи софтуер на компанията – презентация.

В рубриката Съвети за малкия бизнес със заглавие Как да съобщите лоши новини на клиент Манаса Реддигари пише: Уверете се, че го чуват от вас – едно от най-лошите неща, които могат да се случат при съобщаването на лоши новини, е да научите, че вашият клиент heard about it through the grapevine. Поздравявам всички PR специалисти с тази песен.

Но най-полезният съвет в статията е следният – стремете се да съобщите лошата новина на клиента така „Лошата новина е„ Х ”, но добрата новина е„ Y ”. Добрата новина трябва да бъде под формата на решение на проблема. Това означава, че преди да кажете лошите новини, трябва да помислите за решение, което може да смекчи негативното влияние на новините.“

Точно за това писах на портала за обществени консултации във връзка с обсъждането на Правилника за дейността на Комисията за защита на личните данни и нейната администрация – да се удължи срокът на общественото обсъждане, защото сайтът на КЗЛД не работи.

Сега за банката – медии цитираха прессъобщение на банката: “Български гражданин, в миналото осъден и лежал в затвора по обвинение за банков обир, информира Банка ДСК, че притежава база данни, съдържаща клиентски данни от банката”, информира банката в свое специално прессъобщение.

В него се казва, че на база на получената от гражданина информация банката е назначила вътрешно разследване, по време на което е установено, че не e имало успешна дигитална атака срещу информационните й системи.

“Във връзка с това, ако лице притежава такива данни, те могат да се получат само и единствено по друг, но също така незаконен начин с неправомерно действие във вреда на банката”, подчертават от кредитната институция.

“Банка ДСК” е уведомила Комисията за защита на личните данни по случая и е подала доклад до съдебните органи.”

Аз съм клиент на тази банка, но видях 1 -2 публикации, самата банка нищо не ми е казала. Проверих и на сайта й, и в профила й във Facebook.

Честит празник!

https://www.youtube.com/watch?v=hajBdDM2qdg

 

Можете да споделите: