ICO даде 6 месеца срок на рекламната индустрия да приведе дейността си в съответствие с GDPR

Британският регулатор смята, че в момента наддаването в реално време  (RTB)  не отговаря на изискванията на Общия регламент за защита на данните

Изпълнителният директор за технологии и иновации Саймън Макдугъл представи миналата седмица актуализирания доклад за използването на лични данни в рекламните технологии и наддаването в реално време (RTB)  Update report into adtech and real time bidding

Според  Макдугъл в момента чувствителни лични данни на хората без тяхното изрично съгласие се споделят със стотици компании, без оценка и управление на  риска при тези контрагенти, което повдига въпроси относно сигурността и запазването на тези данни.

ICO дава на рекламната индустрия 6 месеца, за да се справи с проблема. След това ще прецени дали са необходими допълнителни действия. В доклада се казва, че споделянето на лични данни за хората в мащабите в момента е несъразмерно, досадно и несправедливо, особено когато хората често не знаят, че се случва.

Регулаторът иска хората да имат доверие при използването на техните данни, дори и в сложните онлайн системи.

Можете да споделите: