Британската приходна администрация е принудена да изтрие 5,1 милиона гласови записа

Британската приходна администрация е съхранявала биометрични данни без съгласието на клиентите си, потвърди днес Службата на комисаря по информацията ICO

През юни миналата година неправителствената организация  Big Brother Watch публикува доклад, според който данъкоплатците, обаждащи се по телефона на  HMRC, са били длъжни да повторят фразата „Моят глас е моята парола“ преди да получат достъп до услугите на организацията. При това не им се дава възможност за избор дали да продължат или да излязат от процеса. Това според Big Brother Watch  нарушава законите за защита на данните в Обединеното кралство. Организацията е научила, че става въпрос за 5,1 милиона записа чрез искане за достъп до информация.

Разследването на ICO за услугата за гласова идентификация на HM Revenue and Customs (HMRC) установи, че на клиентите не е предоставена достатъчно информация за това как се обработват техните биометрични данни и не им е дадена възможност да дадат или откажат да дадат съгласието си. Това е нарушение на GDPR, твърди ICO.

HMRC трябва да изтрие всички биометрични данни, съхранявани в системата на Voice ID, за които няма изрично съгласие.

„Иновативните цифрови услуги помагат за улесняване на живота ни, но не за сметка на основното право на неприкосновеност на личния живот. Организациите трябва да бъдат прозрачни и справедливи и при необходимост да получават съгласие от хората за това как ще се използва тяхната информация. Когато това не се случи, ICO ще предприеме действия за защита на обществеността”, заяви заместник-комисаря Стив Ууд.

BBC цитира сър Джон Томпсън, главен изпълнителен директор на HMRC, който смята, че ще продължи използването на гласов идентификатор, защото е популярен сред клиентите, сигурен е за защита на данните и дава възможност за по-бърз контакт с консултант.

Според медията през октомври администрацията е променила начина за получаване на разрешение за ползване на гласова идентификация. Оттогава около 1,5 милиона души са се обадили на HMRC и са заявили, че искат да продължат да използват услугата. Техните записи са запазени.

Но HMRC започва да изтрива гласовите записи на останалите пет милиона души, запазени в системата преди октомври и които оттогава не са се обаждали или не са ползвали услугата.

Можете да споделите: