ICO започна обществено обсъждане на правилата за използване на лични данни в журналистиката

Британският надзорен орган за защита на данните (ICO) публикува въпросник за изготвяне на нови правила за използването на лични данни в журналистиката.

Поверителността и свободата на изразяване са основни права, които са еднакво важни за обществото, демокрацията и начина на живот, написа в блога си заместник-комисаря Стив Ууд. Според него сега повече от всякога е важно да има ясни и практични насоки за това какво изисква законът. Затова ICO приканва журналисти, медийни компании, гражданското общество и организаторите на кампании, учени, блогъри и представители на обществеността да представят своите мнения и идеи до 27 май 2019 г. и да помогнат да се изготвят практически насоки, които да помагат за намиране на правилния баланс в тази важна област.

През 2014 г. след обширни консултации с медийния сектор, Службата на комисаря по информацията ICO изготвила подробни насоки относно защитата на данните и журналистиката, съобразени с предишния Закон за защита на данните от 1998 г. GPDR и Законът за защита на данните 2018 (DPA2018) въвеждат нови разпоредби, но основните принципи остават същите. Съществуващите насоки за медиите ще се използват като рамка за кодекс на добрите практики, а съдържанието ще бъде  актуализирано, за да отрази изискванията на новото законодателство и  развитието в съдебната практика в областта на журналистиката.

Зам.-комисар Ууд смята, че кодексът ще предостави на журналисти и медийни организации полезен и практичен инструментариум, който да им помогне в спазването на техните задължения за защита на данните.

 

Можете да споделите: