Популярни приложения споделят данни с Facebook без съгласието на потребителя

Privacy International публикува през декември доклад, според който най-малко 61 процента от тестваните Android приложения автоматично прехвърлят данни във Facebook, когато потребителят ги отвори. Това се случва независимо дали хората имат профил във Facebook или не, дали са влезли във Facebook или не.

Според доклада някои приложения изпращат подробни и чувствителни данни на Facebook, заедно с уникален идентификатор, който позволява на рекламодателите да създадат профил на потребителя.

Комбинираните данни от различните приложения могат да създадат детайлна  картина на дейностите, интересите, поведението и рутинните действия на хората, дори информация за здравето или религията им, се казва в доклада.

Privacy International съобщава, че е тествала и двата вида откази, описани в Политика за „бисквитки“ на Facebook, чрез които хората могат да контролират  „бисквитките“ за реклами. Оказало се, че те нямат забележимо въздействие върху споделянето на данни, описано в доклада.

Според Facebook единствено разработчиците на приложения са отговорни за осигуряване на съгласието на хората за събирането, използването и споделянето на потребителски данни, преди да ги предоставят на социалната мрежа. Въпреки това, изпълнението по подразбиране на Facebook SDK е проектирано да предава автоматично данни за събития във Facebook .

От 25 май 2018 г. – денят на влизане в сила на Общия регламент на ЕС за защита на данните (GDPR) – разработчиците подават доклади за грешки на платформата на разработчиците на Facebook, като изразяват опасения, че Facebook SDK автоматично споделя данни преди приложенията да могат да изискват от потребителите съгласие. На 28 юни 2018 г. Facebook пусна доброволна функция, която трябва да позволи на разработчиците да забавят събирането на автоматично регистрирани събития, докато не придобият съгласието на потребителя. Функцията стартира 35 дни след влизането в сила на GDPR и работи само на SDK версия 4.34 и по-късна.

Мадхумита Мургия от „Financial Times“ цитира говорител на Facebook, който заявил, че разработчиците на приложения могат да деактивират автоматичното събиране на данни и че тази година социалната мрежа е въвела нова опция, която позволява на разработчиците да забавят събирането на информация за анализ на приложенията.

Можете да споделите: