Неделна разходка 27

Всяка неделя обещах да разказвам за неудачни идеи за прилагане на GDPR – някои направо смешни. Днес обяснявам как се избира семинар, в който да участваме, за да научим полезни неща за регламента. И по-точно по какво да познаем, че няма да ни бъде полезен.

Първо, посетете сайта на организатора. Ако сайтът съдържа подробна информация за фирмата, сдружението или адвокатската кантора, но няма нито дума за защитата на личните данни и GDPR – нещо не е наред.

Защото освен стари събития и новини по темата в сайта трабва да има няколко задължителни елемента, свързани с политиката за защита на личните данни на клиентите, с бисквитките, с правата за ползване на сайта и пр.

Можете да се откажете още в този момент, но можете и да продължите проучването. Проверете лекторите – имат ли публикации, в интернет има ли информация за дела по темата, в които са участвали. Това е важно, защото ако не са се занимавали от поне 5 години с темата, лекторите нямат никаква представа от практиката по прилагането на закона.

Трета задача –  потърсете сходни обучения и вижте темите, които се обсъждат и лекторите, които говорят. Сравнете цените.

Ако вече сте били на въпросния семинар, ще се радвам, ако ми споделите впечатления. Избрания от организаторите жанр медиен семинар нищо не означава. Изненада – намираме публикация за проведеното събитие в сайта на една от големите телевизии – няма надпис, свързан с наличието на продуктово позиционирате, няма надпис „Платено съобщение“, не е в рубриката Платени публикации.

Има обаче следния текст: „Наличието на финансово възнаграждение не е единствената възможност дадена публикация да се счете за скрита реклама, а този вид реклами заблуждават умишлено аудиторията и не позволяват разделянето на информационното от рекламното съдържание“.

Но това не е най-интересната част от дописката – най-прекрасното в текста е изречението Търговската и рекламна комуникация са уредени от специален Етичен кодекс.

Можете да споделите: