Неделна разходка 24

Всяка неделя обещах да разказвам за неудачни идеи за прилагане на GDPR – някои направо смешни. Сега да видим как застрахователите се възползваха от възможността да се рекламират във връзка с прилагането на общия регламент.

Кибер застраховки съществуват още преди влизането в сила на GDPR през 2016 година. Но през 2017 г. започна голямото предлагане на застраховки, които акцентират на отговорността на компаниите във връзка с регламента. Или както един от застрахователните брокери обяснява – “В покритието попадат и обезщетенията по предявени претенции за нанесени вреди на трети лица при злоупотреба с техни лични данни.“

По време на 40-та междунорадна конференция на органите по защита на личните данни и неприкосновеността застрахователите разполагаха с цял панел и не пропуснаха да се възползват от възможността. Направи впечатление обаче покриването почти напълно между кибер застраховките и застраховката „Кибер отговорност“. Къде според мен е проблемът – добрата стара кибер застраховка беше понапудрена, допълниха я с възможни „искове от трети лица“ и заплаха от глоба от милиони евро и се превърна в решение на всичките ви проблеми. Защо да обучавам персонала да си чисти бюрата и да заключва мониторите – плащам на застрахователя. Защо да плащам за охрана на офиса – застрахователят ще се погрижи, ако откраднат документацията.

Стигна се дотам, че един от продуктово позиционираните експерти едновременно по застраховки  и киберсигурност призова за масово сключване на застраховката, защото тя е като „Гражданска отговорност за киберпрестъпленията“. И трябва да е толкова популярна. Ми да я направят задължителна тогава.

Можете да споделите: