Само един от трима души (34%) имат доверие в компании и организации, които съхраняват и използват лична информация. Това показа социологическо проучване, поръчано от британската Служба на комисаря по информацията (ICO). Още по-голяма е недоверието при социалните медийни компании, като само един от седем души (15%) заявяват, че са спокойни за своите лични данни.
Проучването на общественото мнение е проведено от Harris Interactive между 23 и 25 юли 2018 г. То показва известно подобрението в сравнение с данните от миналата година, когато един на всеки пет души – 21%, не са се притеснявали за неприкосновеността на личните данни.
Комисарят по информацията Елизабет Денхам отбеляза, че Общият регламент за защита на данните (GDPR) и новият Закон за защита на данните от 2018 г. (DPA2018) са изиграли роля в повишаването на доверието в организациите при защитата на данните.
По повод на инцидента с изтичането на данни от British Airways ICO съобщи следното:
” British Airways ни информира за инцидент и извършваме разследване.”
Бел. ред. 200 години опит в комуникациите в един ред.