След две години ще стане ясно, че кибератаката е започнала на 22 юни 2018 г.
British Airways съобщи, че са откраднати данни от резервациите на билети през сайта и мобилното приложение на компанията, извършени между 21 август и 5 септември. Според британски медии компрометираните плащания с карти са около 380 000.
Хакерите са получили достъп до имена, адреси, номера на кредитни карти, дати на изтичане на срока им и кодовете за сигурност – достатъчна информация за изпразване на банковите сметки.
Шефът на British Airways се извини и обеща компенсации на засегнатите.
БА заяви, че пробивът е извършен между 22:58 часа на 21 август и 21:45 часа на 5 септември.
Експерти предупреждават, че измамници могат да потърсят засегнатите чрез имейли или обаждания като поискат повече информация, за да помогнат за справянето с нарушаването на данните.
Резервациите не е са засегнати от атаката.
Според GDPR глобите могат да достигнат до 4% от оборота на компанията. Общият приход на БА до 31 декември 2017 г. е бил 12,226 млн. британски лири, което означава глоба от £ 489 милиона.
Атаката дойде 15 месеца след като превозвачът претърпя масирана повреда в компютърната система на летище Хийтроу в Лондон.