The Wall Street Journal: рекламодатели следят 200 милиона пощи в Yahoo

Когато търсите филм, използваме вашето местоположение, за да ви предложим най-близките кина. Звучи ли ви удобно и практично. Доклад, публикуван в The Wall Street Journal обаче показва, че удобството понякога е притеснително. Въпреки че Oath, собственик на Yahoo, актуализира правилата си за поверителност след влизането в сила на GDPR, практиката да се сканира електронната поща за информация, която да се продава на рекламодатели, продължава.

Броят на наблюдаваните пощи е повече от 200 милиона. Данните се анонимизират преди да се предоставят на рекламодателите и те нямат достъп до лична информация.

Според представители на Oath това сканиране не се отнася за електронни лични съобщения. Компанията се интересува от търговска кореспонденция, например при закупуване на самолетни билети, за да може рекламодател да предложи хотел, например.

CNBC цитира говорител на Oath, че потребителите от Yahoo Mail винаги са имали възможността да се откажат от този процес, а опциите за управление на поверителността са станали по-лесни за потребителите още през април 2018 г.

Можете да споделите: