GDPR намали потребителите на Тwіttеr и Facebook, инвеститорите се отдръпнаха

Тwіttеr също като Fасеbооk отчете намаляване на броя на активните потребители в тримесечния си отчет. Месечно активните потребители са били 335 милиона, в сравнение с второто тримесечие на 2017 г. те са нараснали с 9 милиона, но спрямо първото тримесечие на годината са намалели с 1 милион.

Обясненията са чистенето на токсични потребители, разпространяващи фалшиви новини и GDPR.

Twitter Q2_2018_Shareholder_Letter

Към 30 юни Facebook отчете растеж, но потребителите очакваха повече. Компанията съобщи, че приходите й са нараснали с 42% или 13,2 милиарда долара спрямо второто тримесечие на 2017 г.

Facebook-Reports-Second-Quarter-2018-Results

За разлика от предишните тримесечия, когато приходите бяха постоянно над прогнозираните, този път Facebook  не успя да отговори на тези очаквания.  През март бяха публикувани разкритията около Cambridge Analytica. Кризата не доведе до огромен отлив на потребители или рекламодатели, но резултатите за второто тримесечие показаха, че ръстът на Facebook се забавя, включително и на някои от най-доходоносните пазари. Facebook прогнозира още през април, че броят на европейските потребители ще се запази на старото ниво или ще се понижи. Това обаче не бе оправдано с разкритията около Cambridge Analytica, а с GDPR, който влезе в сила през май.

Facebook предупреди инвеститорите да очакват повишени разходи за второто тримесечие поради усилията да се преодолеят опасенията относно лошото управление на поверителността на потребителите.

Компанията очаква, че и през останалата част на тази година и през 2019 г. разходите ще нарастват по-бързо от приходите. Тя прогнозира и по-нататъшно забавяне на ръста на приходите между 7 и 9%. Това се обяснява с валутни влияния и по-засилен контрол върху неприкосновеността на личния живот. Според анализатори влиянието на GDPR върху приходите е свързано и с промените в условията за поверителност на Facebook и процеса на регистрация, заради които потребители избраха неперсонализирани реклами, носещи по-малко приходи.

Акциите на Facebook паднаха с около 8% веднага след обявяването на финансовото състояние на дружеството, след което спадът достигна 20%. По този начин компанията загуби повече от 150 милиарда долара от пазарната си стойност.

Акциите на Тwіttеr поевтиняха със 17 процента в началото на търговията днес.

Можете да споделите: