Google и YouTube ще трябва да платят рекордни 170 милиона долара за нарушения на Закона за поверителност на децата

FTC и главният прокурор на Ню Йорк твърдят, че каналите в YouTube са събирали лична информация за деца без съгласието на родителите

Google LLC и нейното дъщерно дружество YouTube, LLC ще трябва да платят рекордните 170 милиона долара по обвинения на Федералната комисия по търговия и главния прокурор на Ню Йорк, че услугата YouTube за споделяне на видео незаконно е събирала лична информация от деца без съгласието на техните родители.

Документът изисква Google и YouTube да платят 136 милиона долара на FTC и 34 милиона долара на Ню Йорк за предполагаемо нарушение на текста на Закона за защита на поверителността на децата онлайн (COPPA).  Наказанието от 136 милиона долара е най-голямата сума, за която FTC някога е претендирала по дело COPPA, откакто Конгресът приема закона през 1998 г.

В жалба, подадена срещу компаниите, FTC и главният прокурор на Ню Йорк твърдят, че YouTube е нарушил правилото COPPA, като събира лична информация – под формата на постоянни идентификатори, които се използват за проследяване на потребители в интернет – от зрители на канали, насочени към деца , без първо да уведомява родителите и да получава тяхното съгласие. YouTube печели милиони долари, като използва идентификаторите, известни като „бисквитки“, за да доставя насочени реклами на зрителите на тези канали, пише в жалбата.

Правилата на COPPA изискват уебсайтовете и онлайн услугите, насочени към деца, да уведомяват за техните информационни практики и да получават родителско съгласие, преди да събират лична информация от деца под 13 години, включително използването на постоянни идентификатори за проследяване на навиците на сърфиране в интернет за целенасочена реклама. В допълнение, трети страни, като например рекламни мрежи, също са обект на COPPA, когато знаят, че събират лична информация директно от потребители на уебсайтове и онлайн услуги, насочени към деца.

„YouTube рекламира своята популярност сред децата пред бъдещи корпоративни клиенти“, каза председателят на FTC Джо Симонс. „И все пак, когато стана въпрос за спазване на COPPA, компанията отказа да признае, че части от платформата й са ясно насочени към деца. Няма извинение за нарушенията на закона от YouTube. „

Платформата YouTube позволява на притежателите на акаунти в Google, включително големи търговски дружества, да създават „канали“ за показване на тяхното съдържание. Според жалбата отговарящите на условията собственици на канали могат да изберат да си осигуряват приходи от канала си, като позволят на YouTube да показва поведенчески насочени реклами, което генерира приходи както за собствениците на канала, така и за YouTube.

В жалбата FTC и главният прокурор на Ню Йорк твърдят, че макар YouTube да е сайт за широка аудитория, някои от отделните канали на YouTube – като тези, управлявани от компании за играчки – са насочени към деца и следователно трябва да спазват COPPA.

В жалбата се отбелязва, че обвинените са знаели, че платформата YouTube има множество канали, насочени към деца. YouTube се рекламира като топ дестинация за деца в презентации пред производителите на популярни детски продукти и марки. Например Google и YouTube казаха на Mattel, производител на кукли Барби и Monster High, че „YouTube е днешният лидер в достигането на деца на възраст 6-11 срещу най-добрите телевизионни канали“ и казват на Hasbro, който прави My Little Pony и Play-Doh, че YouTube е „уебсайт №1, редовно посещаван от деца“.

Няколко собственици на канали казват на YouTube и Google, че съдържанието на каналите им е насочено към деца, а в други случаи собствената система за оценяване на съдържанието на YouTube идентифицира съдържанието като насочено към деца. В допълнение, според жалбата, YouTube ръчно преглежда детското съдържание в своята платформа YouTube, за да го включи в приложението си YouTube Kids. Въпреки това познаване на каналите, насочени към деца в платформата YouTube, YouTube показва целеви реклами в тези канали. Според жалбата той дори е казал на една рекламна компания, че няма потребители по-млади от 13 години в своята платформа и следователно каналите в нейната платформа не трябва да спазват COPPA.

В допълнение към паричната санкция, предложеното споразумение изисква Google и YouTube да разработят, внедрят и поддържат система, която позволява на собствениците на канали да идентифицират своето съдържание, насочено към деца в платформата на YouTube, така че YouTube да може да гарантира, че спазва COPPA. Освен това компаниите трябва да уведомяват собствениците на канали, че съдържанието им, насочено към деца, може да е предмет на задълженията на правилото COPPA и да осигуряват ежегодно обучение за спазване на COPPA за служители, които се занимават със собственици на канали в YouTube.

Споразумението също забранява на Google и YouTube да нарушават правилото на COPPA и изисква от тях да предоставят известие за своите практики за събиране на данни и да получат проверимо родителско съгласие, преди да събират лична информация от деца.

Жалбата и предложеното постановление за съгласие са подадени в Окръжния съд на САЩ за окръг Колумбия. 

Можете да споделите: