Глобиха Papa John за досадни имейли

Почти 100 съобщения в продължение на два месеца е учебникарска дефиниция за тормоз, казват клиенти на веригата за пици

Службата на комисаря по информацията (ICO) глоби Papa John’s (GB) Limited 10 000 британски лири за изпращане на 168 022 нежелани маркетингови съобщения до своите клиенти без валидното съгласие, изисквано от закона .

ICO посочва, че са получени 15 жалби от клиентите на Papa John за нежелан маркетинг, включително чрез имейли.

В жалбите се отбелязва досадата, която причиняват съобщенията.

Потребител казва, че никога не е давал съгласието си за получаване на маркетингови съобщения, те му причиняват стрес, получавайки ги толкова често, без да могат да се спрат“.

„Почти 100 съобщения за два месеца е учебникарската дефиниция за тормоз“, казва друг.

Последвалото разследване на ICO установява, че между 1 октомври 2019 г. и 30 април 2020 г. Papa John’s изпраща над 210 000 маркетингови съобщения при 168 022 потвърдени като получени.

Разследването на ICO установява, че Papa John’s разчита на изключението „soft opt in“, за да изпраща маркетингови текстове и имейли.

Това освобождаване позволява на организациите да изпращат електронни маркетингови съобщения до клиенти, чиито данни са получени за подобни услуги, но предлага лесен начин хората да се откажат. ICO постановява, че Papa John’s не може да разчита на това освобождаване за клиенти, които са направили поръчка по телефона, тъй като не им е дадена възможност да се откажат в точката на контакт, нито им е предоставено известие за поверителност.

Анди Къри, ръководител на разследванията на ICO, заявява:

„Законът е ясен и прост. Когато разчитат на освобождаването от „изключението „soft opt in“, компаниите трябва да дадат на клиентите ясен шанс да се откажат, когато събират подробности за клиентите. Телефонните клиенти на Papa John не получават възможността да се откажат от маркетинга в точката на контакт, което доведе до тази глоба.

Той обещава, че институцията ще продължи да предприема действия срещу компании, които може да спечелят несправедливо предимство пред онези компании, които се придържат към ограниченията и спазват нормите за електронния маркетинг.

Текстовете, уреждащи електронния маркетинг, се съдържат в Регламента за поверителност и електронни комуникации от 2003 г.

Службата на комисаря по информацията (ICO) е създала различни канали за приемани на жалби от гражданите.

ICO има специфични отговорности, определени в Закона за защита на данните от 2018 г., Общия регламент за защита на данните (GDPR) на Обединеното кралство, Закона за свободата на информацията от 2000 г., Регламентите за информация за околната среда от 2004 г. и Регламентите за поверителност и електронни комуникации от 2003 г.

Регламентите за поверителност и електронни комуникации (PECR) дават на хората специфични права за поверителност във връзка с електронните комуникации.

ICO има правомощието по PECR да налага парична санкция на администратор на данни в размер до £ 500 000.

Можете да споделите: