Странен адрес на Българската банка за развитие в Регистъра на търговските банки на БНБ

Отдавна пиша, че там линковете не работят, но за първи път виждам подобно нещо

Вместо адреса на сайта на Българската банка за развитие (ББР) https://bbr.bg/bg/ в web регистъра на Българска народна банка се появява съвсем друга комбинация:

Грешният адрес води към грешно място:

Но вече малко неща могат да ме изненадат в интернет пространството. Ето например съобщение от сайта на ОББ:

Технически проблем с sms съобщения на 10.03.2021

Уважаеми клиенти,

Бихме искали да ви уведомим, че поради технически проблем на 10 март 2021 г. от страна на банката са инициирани sms съобщения към някои наши клиенти с парола за регистрация за сигурни плащания в Интернет на техни вече изтекли карти. Съобщенията следва да се игнорират.

ИЗВИНЯВАМЕ СЕ ЗА ПРИЧИНЕНИТЕ НЕУДОБСТВА.

Екип на ОББ”

Най-прясното уведомление заНов опит за фишинг атака“ е от 22 март:

Уважаеми клиенти,

Бихме искали да Ви уведомим за нов опит за фишинг измама.

Клиенти на Банка ДСК са получили по имейл съобщение от името на Банка ДСК, в което се изисква актуализация на клиентския профил в ДСК Директ. Съобщението Ви приканва да последвате линка и да въведете данните си за вход в ДСК Директ, както и чувствителни данни като имена, номер на карта, валидност на карта и CVV код.

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни. Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ от друг компютър и се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на Банката или ДСК Директ.

Използваме случая да напомним, че Банка ДСК или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от Вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране. Можете да се запознаете с нашите препоръки за сигурност на уеб сайта на Банката: https://dskbank.bg/препоръки-за-сигурност

С уважение,

Екипът на Банка ДСК“

На 10 март,  без да уточни защо,  ЦКБ публикува За Вашата сигурност:

„Още веднъж Ви напомняме, че ЦКБ АД никога НЕ изпраща по e-mail съобщения, които Ви приканват да актуализирате Вашия профил или да предоставяте Ваши данни като парола, потребителско име, верификационни кодове, детайли на кредитни/дебитни карти или друга чувствителна информация.

Подобни съобщения не са изпратени от ЦКБ АД. Моля, не отваряйте линковете, посочени в тях и не въвеждайте Ваша лична и финансова информация.

Ако сте се подвели и сте предоставили лични данни, следва веднага да промените паролата за достъп до Интернет банкирането от друго устройство и се свържете с денонощния Контактен център на ЦКБ на телефон: *5050.“

Чувствайте се предупредени!

 

Можете да споделите: