Ще заместят ли групите бисквитките?

Google засега спазва обещанието си през второто тримесечие на годината да изпрати в историята печивата

Вчера Google публикува продължение на историята от януари, в която обяснява как ще дойде краят на бисквитките.

В съобщението се цитира проучване на Pew Research Center, в което се казва, че  72% от хората смятат, че почти всичко от това, което правят онлайн, се проследява от рекламодатели, технологични фирми или други компании, а 81% виждат потенциални рискове.

Ето защо миналата година Chrome обяви намерението си да премахне поддръжката на бисквитки на трети страни.

„Днес изясняваме , че след като бисквитките на трети страни бъдат премахнати , няма да изграждаме алтернативни идентификатори, които да проследяват лицата, докато сърфират в мрежата, нито ще ги използваме в нашите продукти.“

Това е новината от вчерашното изявление на компанията.

Осъзнаваме, че това означава, че други доставчици могат да предложат ниво на потребителска идентичност за проследяване на реклами в мрежата, което ние нямаме – като графиките за идентификация, базирани на имейл адресите на хората.

Не вярваме, че тези решения ще отговорят на нарастващите очаквания на потребителите за неприкосновеност на личния живот, нито ще се противопоставят на бързо развиващите се регулаторни ограничения и следователно не са устойчива дългосрочна инвестиция.

Вместо това нашите уеб продукти ще се захранват от API за запазване на поверителността, които предотвратяват индивидуалното проследяване, като същевременно осигуряват резултати за рекламодатели и издатели.

Хората не трябва да приемат да бъдат проследявани в мрежата, за да се възползват от предимствата на съответната реклама. И рекламодателите не трябва да проследяват отделни потребители в мрежата, за да получат предимствата на ефективността на дигиталната реклама.

Напредъкът в технологии за запазване на поверителността предлагат ясен път към замяна на отделни идентификатори.

Последните тестове на FLoC , алгоритъмът, за който компанията разказа през януари, показват един от начините за ефективно изваждане на бисквитките на трети страни от рекламното уравнение и вместо това скриване на хората сред  големи групи с общи интереси.

Chrome възнамерява да предложи алгоритъма FLoC за тестване  с рекламодатели в Google Ads през второто тримесечие.

Chrome също ще предложи и нови потребителски контроли през април.

Поддържането на интернет отворен и достъпен за всички изисква от всички нас да правим повече за защита на поверителността – а това означава край не само на бисквитките на трети страни, но и на всяка технология, използвана за проследяване на отделни хора, докато сърфират в мрежата, пише в блога на Google .

„Ние продължаваме да се ангажираме да запазим жива и отворена екосистема, където хората да имат достъп до широк кръг съдържание, поддържано от реклами, с увереност, че неприкосновеността на личния живот и изборите им се спазват. Очакваме с нетърпение да работим с други в бранша по пътя напред,“ завършва изявлението на директора.

Можете да споделите: