Facebook се споразумя с австралийското правителство за споделянето на новини

Молби за включване в Програмата за ускоряване на журналистическия проект на Facebook (FJP) се подават до 12 март, България не е предвидена в проекта

Днес приключи спорът между австралийското правителство и Facebook, съобщи ресорният директор в компанията Уилям Ийстън.

Също днес компанията публикува общите правила за участие в журналистическия й проект.

„Радваме се, че успяхме да постигнем споразумение с австралийското правителство …. то се е съгласило на редица промени и гаранции. В резултат на тези промени вече можем да работим за по-нататъшно инвестиране в журналистика от обществен интерес и за възстановяване на новините във Facebook за австралийците през следващите дни.“

До скандала се стигна след новия закон за медийното договаряне, заради който Facebook ограничи издателите и хората в Австралия да споделят или гледат австралийски и международни новинарски материали.

Компанията заяви, че предложеният закон е с коренно погрешна представа за връзката между нея и издателите, които я използват, за да споделят новинарско съдържание. А различните платформи имат различни политики в тази област – Google Търсене е неразривно преплетено с новини и издателите не предоставят доброволно своето съдържание. От друга страна, издателите охотно избират да публикуват новини във Facebook, тъй като това им позволява да продават повече абонаменти, да увеличават аудиторията си и да увеличават приходите от реклама.

Всъщност и както сме обяснявали на австралийското правителство в продължение на много месеци, обменът на стойност между Facebook и издателите работи в полза на издателите – което е обратното на това, което законодателството ще изисква арбитърът да приеме. Миналата година Facebook генерира приблизително 5,1 милиарда безплатни препратки към австралийски издатели на стойност около 407 милиона австралийски долара.

За Facebook печалбата за бизнеса от новините е минимална. Новините съставляват по-малко от 4% от съдържанието, което хората виждат в своя News Feed. Журналистиката е важна за демократичното общество, поради което изграждаме специализирани, безплатни инструменти за подкрепа на новинарски организации по целия свят при иновации на тяхното съдържание за онлайн аудитория.

През последните три години работихме с австралийското правителство, за да намерим решение, което да отчита реалността на това как работят нашите услуги. Отдавна работим по правила, които да насърчават иновациите и сътрудничеството между цифровите платформи и новинарските организации. За съжаление това законодателство не го прави. Вместо това се опитва да накаже Facebook за съдържание, което не е взел или поискал,“ така написаха на 7 февруари от компанията. Днес Facebook представи журналистическия проект в Европа и неговите Общи условия.

„Програмата Accelerator е програма за осигуряване на наставничество и подкрепа на новинарски организации в Австрия, Германия, Швейцария, Белгия, Холандия, Люксембург, Финландия, Исландия, Швеция, Норвегия и Дания с цел изграждане на по-устойчиви бизнес модели („Целта“ ). Програмата се предлага от Facebook, Inc. („Facebook“) и се администрира от ICFJ. Facebook и ICFJ могат да бъдат наричани в тези термини заедно като „субекти на програмата“. За целите на програмата Accelerator устойчивостта се определя като цялостен бизнес подход, който предвижда създаването на журналистика от обществен интерес в обозримо бъдеще.

Сред инициативите, които могат да бъдат разработени, е инвестирането в нови технологични платформи за персонализиране на съдържание за настоящите платени читатели.

Програмата за ускоряване на журналистическия проект на Facebook (FJP) е инициатива с продължителност 10 или повече седмици, която ще включва наставничество и онлайн срещи в помощ на бизнес операциите на участниците.

Към датата на кандидатстване организациите трябва да отговарят на следните изисквания (общо „Кандидати“), за да кандидатстват за програмата:

Вие сте информационна организация от всякакъв тип (дигитална, печатна, излъчвана и т.н.), разположена в Австрия, Германия, Швейцария, Белгия, Холандия, Люксембург, Финландия, Исландия, Швеция, Норвегия и Дания, публикувайки редовно обществено интересно съдържание основа.

Заявленията трябва да бъдат подадени до 12 март 2021 г.

Можете да споделите: