Хуан обяснява как Facebook подрежда вашата емисия новини

Трима високопоставени мениджъри отговарят на въпроса как се предвиждат интересите ви

Както всяка година и тази Facebook се изпълни със заклинания и наричания как да виждаме повече публикации на приятели.

 

 

Затова и тази година, този път на 26 януари, мениджъри на компанията се заеха да отговорят на въпроса как е възможно за всеки профил да се предвиди какво иска да види. Публикацията започва с припомняне на някои митове, за които и аз разказах на 27 февруари 2019 г. – Facebook: Не виждате публикации от 26 приятели

Сега са решили да споделят нови подробности за това как работи системата за персонализиране на съдържанието за повече от 2 милиарда души. За всеки от тези хора има повече от хиляда публикации „кандидати“ (или публикации, които потенциално могат да се появят в емисията новини на човека). Става дума за трилиони публикации. Заедно с това има хиляди сигнали, които трябва да се оценят, за да се определи какво е най-подходящо това лице. Системата за класиране стеснява тези хиляди кандидат-публикации до няколкостотин.

Прогнозите се основават на различни фактори, включително какво и кого сте последвали, харесвали или с които сте се ангажирали наскоро.

За да разберем как става това на практика, нека започнем с това, което се случва за един човек, който влиза в профила си във Facebook: Ще го наречем Хуан.

След влизането на Хуан вчера, неговият приятел Уей публикува снимка на кокер шпаньола си.

Приятелката му Саанви публикува видео от нейното сутрешно бягане.

Любимата му страница публикува интересна статия за най-добрия начин да гледа Млечния път през нощта, докато любимата му група за готвене публикува четири нови рецепти.

Цялото това съдържание вероятно ще бъде подходящо или интересно за Хуан, защото той е избрал да следва хората или страниците, които го споделят.

За да решим кое от тези неща да се показва по-високо в потока новини, трябва да предскажем кое е най-важно за него и кое съдържание носи най-висока стойност за него.

От Facebook дават и пример, че ако в миналото Хуан се е ангажирал с повече видео съдържание, отколкото със снимки, алгоритъмът ще класира видеото на Saanvi по-високо от снимката на кучето на Wei, защото предсказва по-голяма вероятност Хуан да го хареса.

Но харесването не е единственият начин хората да изразят предпочитанията си във Facebook, пише в публикацията.

Можете да споделите: