Пакети помощи за самонаети данъкоплатци има навсякъде, има ограничения за посещенията в офиси
Обикалям европейски данъчни администрации, заради затварянето на българската чак до 10 януари. Не мога да разбера логиката да спреш електронни услуги по време на пандемия и да караш хората да ходят в офиси.
И защото моето възмущение само по себе си нища не означава, тръгвам на обиколка из Европата!
В сайтовете на Швеция
Франция
и Германия
не откривам никакви съобщения за „годишно приключване“, затова тръгвам за Гърция и Чехия. В Чехия се натъквам на логичната препоръка да не се ходи в данъчни офиси, за което даже е променено работното им време.
Ето и противоположния български подход:
Важно! Годишно приключване в НАП в периода 1-10 януари 2021 г.
30 Декември 2020
В периода от 1 до 10 януари 2021 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани с процесите по годишно приключване за 2020 г. и превключване работата на информационните системи за 2021 г.
==> Физически лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите:
Могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 11.01.2021 г.
Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне на 11.01.2021 г.
==> Плащания към НАП в последния работен ден:
На 31.12.2020 г. в 10,00 часа ще бъде прекратена възможността за плащане през ВИРТУАЛЕН ПОС на НАП
плащания без такса чрез е-услугата Виртуален ПОС на НАП ще се приемат до 10,00 ч. на 31.12.2020 г.
плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП могат да се извършват до 12,00 ч. на 31.12.2020 г.
==> Подаване на Декларации за облагане с корпоративни данъци.
Подаването на декларациите чрез електронната услуга ще започне на 01.03.2021 г.
Промяната в началната дата е заради промени в законодателството.
==> Лица, които подават уведомления за сключени трудови договори
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в периода от 05 до 10 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 11 януари 2021 г. Справочната информация в този период ще е актуална към 4 януари 2021 г. За тези обстоятелства е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
==> Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи. Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 11.01.2021 г.
==> Възстановяване на прекъснати здравно –осигурителни права в периода 01-10 януари 2021 г.:
– Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
Здравният статус, който НАП ще публикува на 1 януари 2021 г. ще бъде актуален с данни към 31 декември 2020 г. с изключение на плащанията от търговските банки, които ще бъдат актуални към 30.12.2020 г.
Здравният статус няма да се актуализира в периода от 1 до 10 януари. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 11 януари и тя ще включва всички данни към 10 януари 2021 г.
– Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 10 януари ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП, но подадените данни ще се отразят в системата след 11 януари.
– Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 11 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.
==> Информация от данъчно-осигурителната сметка.
В периода от 1 до 10 януари 2021 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална към 31.12.2020 г. На 11.01.2021 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.
==> Достъп до електронни услуги в периода от 1 до 10 януари 2021 г. Физическите и юридическите лица ще имат достъп до всички електронни услуги, предоставяни от НАП със следните изключения:
– За периода от 1 до 10 януари 2021 г. вкл. няма да функционира електронната услуга за подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.
– За периода от 1 до 10 януари 2021 г. вкл. няма да функционира електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ.
– За периода от 1 до 10 януари 2021 г вкл. няма да функционира електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).
Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.