Отново разпращат фалшиви имейли от името на НАП

Този път примамват с информация за възстановяване на 210 лева данък

Разпространяват се фалшиви имейли от името на НАП, предупреди вчера приходната агенция. „Те представляват съобщение с име на подателя: nra.bg, но с електронен адрес: admin@royapay.ir.

Писмата съдържат информация за възстановяване на данък в размер на 210 лв. и приканват получателите им да кликнат върху линк, за да разберат подробности.

От НАП предупреждават, че това представлява класическа форма на „фишинг“ атака, чрез която се цели опит за кражба на лична информация в интернет – потребителски имена за достъп, пароли, банкови сметки и т. н.

Ако получите такъв имейл, не го отваряйте, а го изтрийте. В никакъв случай не кликайте върху линка. Ако вече сте го направили, сканирайте с антивирусна програма или потърсете съдействие от IT специалист, съветват от НАП.“

Вижте съдържанието на фалшивия имейл

На 22 декември ведомството съобщи, че ще обсъжда с бизнеса изцяло нов модел на фискална отчетност в електронната търговия –  той ще бъде предложен до края на януари 2021 г., стана ясно на кръгла маса, организирана от Националната агенция за приходите.

Работна група с участието на бизнеса и данъчни експерти ще предложи форма на т.нар. софтуерната фискализация за електронната търговия. Ако либерализираният режим доведе до по-добро спазване на данъчно-осигурителните изисквания и намаляване на щетите за бюджета, прилагането му може да се разшири и в други браншове. Това предложи изпълнителният директор на НАП Галя Димитрова по време на кръглата маса на тема: „Електронната търговия в България – перспективи и възможности. Фискални и потребителски аспекти“, в която участваха работодателски и браншови организации, КЗП, популярни онлайн маркетплейси, платформи за обяви и организации на потребителите.

На форума НАП представи динамиката на данъчните рискове пред електронната търговия, както и съществуващите методи за контрол. 25 млн. лв. доходи от онлайн бизнес, главно на физически лица, са декларирани в последните няколко месеца след кампанията на НАП за наблюдение на наложените платежи чрез куриерските компании. Според експертите на НАП, подходът на насърчаване и информиране работи не по-малко успешно от контролно-санкционните механизми, като кампанията за уведомяване по телефона на физически лица, получатели на суми от наложен платеж, е била много успешна. Бизнесът и приходната агенция ще проведат информационна кампания относно данъчните изисквания при търгуване в интернет в началото на 2021 г., стана ясно още на кръглата маса.

Можете да споделите: