Защо Facebook започва да показва колко стари са новините?

Новият екран е въведен по искане на издателите –  те смятат, че читателите се подвеждат, като се споделят вехти истории като нови.

„Когато питаме хората какви новини искат да видят във Facebook, те непрекъснато ни казват, че искат информация, която е навременна и достоверна. Ето защо през 2018 г. добавихме контекстния бутон, който предоставя информация за източниците на статии в News Feed“, написа вицепрезидентът на Facebook Джон Хегеман.

Тази седмица Facebook започна да показва известия, които уведомяват, че новините, които те ще споделят, са на повече от 90 дни.

Според Хегеман така на хората се предоставя контекстът, който им е необходим, за да вземат информирани решения за това какво да споделят във Facebook.

Екранът с известия ще се появи, когато натиснете бутона за споделяне на статии, по-стари от 90 дни.

Но ако хората решат, че споделянето на дадена статия е уместно, въпреки датата й, те ще могат да го направят.

Джон Хегеман пише как през последните няколко месеца вътрешно изследване на Facebook е установило, че навременността на една статия е важен контекст, който помага на хората да решават какво да четат, да се доверят и споделят.

Конкретно „издателите на новини“ са изразили опасения относно по-старите истории, които се споделят в социалните медии като актуални новини, което може да доведе до погрешно разбиране за случващото се.

Някои издатели вече са предприели стъпки, за да се справят с това на собствените си уебсайтове, като слагат етикети на по-старите статии, за да предотвратят използването на остарели новини за подвеждане.

През следващите няколко месеца ще тестваме и други приложения на екраните за известия, пише Джон Хегеман.

Тъй отбелязва, че за публикации с връзки, споменаващи COVID-19, Facebook  показва подобен екран за известия.

Така се предоставя информация за източника на връзката и насочва хората към информационния център COVID-19 за авторитетна здравна информация.

Чрез осигуряване на повече контекст, нашата цел е да улесним хората да идентифицират съдържание, което е своевременно, надеждно и най-ценно за тях, смята Хегеман.

КатегорииGDPR