72 часа вместо 24 часа става срокът за отстраняване на технически проблем преди блокиране на фискално устройство

Зам.- изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров: Всяка иновация, която не компрометира фиска, може да бъде обмислена и това ще бъде направено.

Националната агенция за приходите (НАП) съобщи днес, че „на 72 часа, вместо сегашните 24 часа, да бъде удължен срокът преди блокиране на фискалните устройства в търговските обекти при възникнал технически проблем.“

За това е постигнато съгласие по време на работна среща на представители на Националната агенция за приходите и Сдружение за модерна търговия, в което  членуват големите търговски вериги Билла, Дайхман, ДМ, Доверие Брико (Мосю Бриколаж), Кауфланд, Лидл, Максима (Т-Маркет), Промаркет, Хиполенд.  В съобщението се казва: „Ще бъде дадена възможност за работа в т.нар. авариен режим при природни бедствия и извънредни ситуации, като касовите апарати не блокират дори след загубване на връзката, беше договорено още на срещата. По този начин, със заповед дистанционно на фискалните устройства може да бъде позволено да продължат работа. Предстои да бъдат изготвени предложения за промени в Наредба Н-18, които да намалят рисковете пред всички търговци, използващи фискални системи в ситуация на технически трудности.

Основните въпроси, които поставиха ритейл веригите на срещата, бяха свързани с 24 –  часовия срок преди блокиране, денонощната поддръжка на свързаността на фискалните системи с НАП, бъдещите стъпки по отношение на фискализацията. От сдружението подчертаха, че членовете му са направили значителни инвестиции и са вложили усилия, за да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18. От сдружението заявиха на срещата подкрепа към философията на наредбата, валидната й цел – да ограничава отклонението от облагане и да способства за конкурентна бизнес среда. „За нас е важно бизнесът да изсветлее, защото това означава равнопоставеност и по-добри условия за всички на пазара“, подчертаха членовете на Сдружението.

По време на дискусията стана ясно още, че с последните изменения на Наредбата вече е създадена възможност за дистанционна поддръжка на фискалните устройства за фирмите, които ги обслужват. Това е възможно чрез т.нар. втори канал за предаване и получаване на данни. Чрез него ще може от разстояние да се актуализира софтуера и да се отстраняват повреди в касовите апарати в много по-кратки срокове“, пише в съобщението.

От приходната агенция съобщиха още, че “вече е осигурен денонощен мониторинг на системите за обмен на данни с фискалните устройства не само от НАП, но и от външен доставчик.

На срещата бе коментирано и създаването на работни групи с участието на бизнеса, разработчиците на софтуер и експерти на НАП, в които да бъдат обсъдени всички специфики на Наредба Н-18 и откритите въпроси по прилагането й.

Зам.- изпълнителният директор на НАП Пламен Димитров припомни, че преди близо две години НАП е поела ангажимента всички промени в Наредба Н-18 да бъдат алтернативни, а не императивни, като всички следващи изменения ще бъдат плод на разговори, дискусии и изработване на правила, заедно с бизнеса, в условията на открит диалог и консенсус. Всяка иновация, която не компрометира фиска, може да бъде обмислена и това ще бъде направено, подчерта той.”

Можете да споделите: