С наближаването на изборите във Великобритания се ожесточават споровете около политическата реклама в социалните медии

Нараства броят на отворените писма и декларациите за налагане на ограничения до 12 декември

На 30 октомври стана известно, че Twitter ще спре политическата реклама от 22 ноември. Това насочи атаките към Facebook и Google. С наближаването на парламентарните избори във Великобритания нарастват исканията за ограничаване на политическата реклама. По време на срещата на Международния „голям“ комитет по дезинформация и „фалшиви новини“ (IGC) в Дъблин, Ирландия на 6 и 7 ноември законодатели от девет страни поискаха спиране на насочена политическа реклама в социалните медии, докато не бъде правилно регулирана. Комитетът е създаден през 2017 г. по инициатива на Великобритания и обединява парламентаристи от Великобритания, САЩ, Ирландия, Канада, Австралия, Естония, Финландия, Сингапур и Бразилия.

Домакините на срещата отбелязаха, че е знаменателно тя се провежда в Дъблин, който е дом на европейската централа на технически гиганти – Facebook, Twitter, Google и LinkedIn. Темата на срещата беше как да се подобри международното сътрудничество в регулирането на вредното съдържание, речта на омразата и  онлайн намесата в избори. Участниците от Аржентина, Финландия, Грузия, Сингапур, САЩ, Естония, Австралия и Обединеното кралство предупредиха за “ужасни” последици, ако действията се забавят.

На 4 ноември отворено писмо до Facebook и Google написаха още 11 известни бизнесмени и учени, с което призовават за мораториум върху политическата реклама до 12 декември.

В края на октомври стотици служители на Facebook поискаха в отворено писмо правилата за политическата реклама да са същите, които регулират другата реклама. Те подчертават, че дезинформацията, разпространявана от политически рекламодатели е с пагубно въздействие. Според тях трябва да се  актуализира начинът, по който се показват политическите реклами. За потребителите не е ясно, че политическите реклами са освободени от проверката на фактите, през които преминават другите реклами. Трябва да е лесно разбираемо от всеки, че  политиките срещу дезинформацията не се отнасят за политическите реклами, посочват авторите на писмото.
На 31 октомври на  Марк Зукърбърг писа и британският депутат Дамиян Колинс.

Facebook отговори на 7 ноември, че частна компания трябва да цензурира политиците.

Google се очаква да реагира през тази седмица.

Можете да споделите: