Три банки съобщават за фишинг атаки през август, фалшиви имейли искат лични данни на клиентите

От началото на месеца три банки съобщават на сайтовете си, че от тяхно име се разпращат фалшиви имейл съобщения, някои от които искат лични данни на клиентите

На 5 август Банка ДСК публикува предупреждение за клиентите си за опит за фишинг измама. В текста се казва, че клиенти на Банка ДСК са получили по имейл съобщение от името на банката, в което се изисква актуализация на клиентския профил в ДСК Директ. „Съобщението приканва да последвате линка, който води към фалшива страница, имитираща ДСК Директ.

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни“, съветват от банката. Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ от друг компютър и се свържете с банката.

На 6 август Търговска банка Д АД публикува уведомление относно изпращани фишинг съобщения по електронна поща (e-mail) от името на Търговска банка Д АД, с които се изисква въвеждане на лични данни. Банката уверява, че не изпраща и никога не е изпращала към своите клиенти фишинг съобщения по електронна поща (e-mail), с които да изисква въвеждане на лични данни и информация на интернет адрес, посочен като линк в електронното писмо.

„Напомняме Ви да не предоставяте Ваши лични данни и информация, свързана с достъпа Ви до онлайн банкирането, Вашата банкова сметка, данни от дебитни и кредитни карти и други. Паролите за достъп са лични, известни са само на Вас и е Ваше задължение и отговорност да пазите достъпа до тях.

Молим всеки, който е получил подобни съобщения по електронна поща (e-mail), да не ги отваря, да не им отговаря и да не попълва каквито и да било лични данни в тях. В случай че поради някаква причина сте отговорили, отворили или предоставили лични данни на подобно електронно писмо, моля незабавно да ни уведомите“, казват от банката.

На 8 август със заглавие Как да се предпазим от фишинг атаки? УниКредит Булбанк информира за зачестили опити за фишинг атаки:. “Съобщенията не се изпращат от „УниКредит Булбанк“ АД, като в тях фигурира линк, който води до фишинг сайт, събиращ лични и финансови данни.

Обръщаме Ви специално внимание, че банките никога не изискват от клиентите си предоставяне на информация през съобщения или имейли – те вече разполагат с нея при сключването на договор с клиент.

При получаване на подобно съмнително съобщение Ви съветваме да не предприемате действията описани в него, да не проследявате вложените в него линкове, както и да не отговаряте на подателя.“

Препоръките, които банките дават на клиентите си са да използват легални и актуализирани версии на операционна системи и антивирусна защита.

Особено важно е да не се следват инструкциите в изпратените имейли и да не се свалят прикачени файлове.

Банките съветват да не сменят паролите през три месеца и никога да не се запазват в сайта или компютъра.

Можете да споделите: