Facebook ограничи информацията за сензационни изцеления и вълшебни хапчета за отслабване

Във Facebook хората обсъждат храненето, фитнеса и здравните проблеми. Но за да получават точна здравна информация и подкрепата, от която се нуждаят, е наложително да „минимизираме съдържание за здравето, което е сензационно или подвеждащо“, съобщи Травис Йех, продуктов мениджър на Facebook.

Facebook съобщи на 2 юли, че през юни са направени две актуализации, за да се намалят постовете с преувеличени или сензационни здравни претенции и публикации, които се опитват да продават продукти или услуги, претендиращи, че имат лечебни свойства.

Първата актуализация е свързана с преувеличените или подвеждащи постове – например тези със сензационни твърдения за чудотворно лечение.

Втората актуализация се отнася за публикации, популяризиращи лечебни продукти или услуги – например хапчета за отслабване.

Алгоритъмът ще е същия като при clickbait – ограничаване на показването чрез идентифициране на фрази, за да се предвиди кои постове могат да включват сензационни твърдения или подвеждаща реклама на продукти, свързани със здравето.

Според Травис Йех повечето страници няма да усетят значими промени в разпространението им в резултат на тази актуализация. Ще пострадат публикациите със сензационни здравни претенции. Страниците трябва да избягват публикации за здравето, които преувеличават или подвеждат хората и публикациите, които се опитват да продават продукти, които претендират да имат лечебни свойства. Ако дадена страница спре да публикува подобно съдържание, нейните публикации повече няма да бъдат засегнати от тази промяна.

Можете да споделите: