Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг е използвал потребителските данни, за да се справя с конкурентите и да подпомага приятели, показват 4000 вътрешни документа, съобщи NBC News.
Документите показват и как се формулират посланията в речите на Зукърбърг. Оливия Солон и Сайръс Фаривар от NBC News разказват за 4000 страници изтекли фирмени документи от 2011 г. до 2015 г.
Документите включват имейли, уеб чатове, презентации, електронни таблици и резюмета на срещи. Те показват как потребителските данни са използвани като лост за влияние. Например Amazon получава разширен достъп до потребителски данни, защото рекламира своя смартфон Fire.
В друг случай, Facebook прекъсва достъпа до потребителски данни за приложение за съобщения, което е станало твърде популярно и се разглежда като конкурент, показват документите.
Според NBC News информацията не е отречена от Facebook, а според социалната мрежа е „подбрана“.
Сред документите е кореспонденцията относно посланията в речта на Зукърбърг на 30 април 2014 г.