Facebook обещава до края на юни 2019 повече прозрачност за потребителите

Европейската комисия и органите за защита на потребителите обявиха, че Facebook започва да обяснява по-ясно бизнесмодела си

Сега Facebook ясно обяснява как използва данните на своите потребители за  профилиране и насочване на реклами, с които се финансира, съобщи ЕК.

Новите условия уточняват какви услуги, които се основават на използването на  потребителски данни, Facebook продава на трети страни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани. Вера Йоурова, комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете, заяви, че Facebook най-накрая показва ангажимент за по-голяма прозрачност и ясен език в условията на ползване. Компанията иска да възстанови доверието на потребителите след скандала Facebook / Cambridge Analytica .

Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Комисията и мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите ще следят отблизо изпълнението.

Ако Facebook не изпълни своите ангажименти, националните органи за защита на потребителите биха могли да решат да прибегнат дори до санкции.

Можете да споделите: