Европейската комисия и органите за защита на потребителите обявиха, че Facebook започва да обяснява по-ясно бизнесмодела си
Сега Facebook ясно обяснява как използва данните на своите потребители за профилиране и насочване на реклами, с които се финансира, съобщи ЕК.
Новите условия уточняват какви услуги, които се основават на използването на потребителски данни, Facebook продава на трети страни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани. Вера Йоурова, комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете, заяви, че Facebook най-накрая показва ангажимент за по-голяма прозрачност и ясен език в условията на ползване. Компанията иска да възстанови доверието на потребителите след скандала Facebook / Cambridge Analytica .
Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Комисията и мрежата за сътрудничество в областта на защитата на потребителите ще следят отблизо изпълнението.
Ако Facebook не изпълни своите ангажименти, националните органи за защита на потребителите биха могли да решат да прибегнат дори до санкции.