„Български пощи“ и две банки предупреждават за фалшиви съобщения

„Български пощи“ ЕАД съобщи вчера, че се разпращат фалшиви MMS съобщения от името на дружеството.

В съобщенията фигурира логото на „Български пощи“ ЕАД.

Текстът гласи, че дружеството провежда томбола и всяка сряда раздава 10 смартфона на печелившите, а за участие в томболата получателят на съобщението трябва да предостави лични данни от дебитна или кредитна карта.

„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не провежда томбола, не раздава награди и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта.

Банка ДСК на 28 януари също пусна предупреждение:

Бихме искали да Ви уведомим за нов опит за фишинг измама. Клиенти на Банка ДСК са получили по имейл съобщение от името на Банка ДСК, в което се изисква актуализация на клиентския профил в ДСК Директ. Съобщението Ви приканва да последвате линка и да въведете данните си за вход в ДСК Директ, както и чувствителни данни като имена, номер на карта, валидност на карта и CVV код.

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни. Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ от друг компютър и се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на Банката или ДСК Директ.

Използваме случая да напомним, че Банка ДСК или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от Вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране. Можете да се запознаете с нашите препоръки за сигурност на уеб сайта на Банката: https://dskbank.bg/препоръки-за-сигурност

На 25 януари Общинска банка АД съобщи: „Уважаеми клиенти,

Информираме Ви за зачестили опити за фишинг атаки. Напомняме Ви, че „Общинска банка“ АД не изпраща електронни съобщения (E-mail или SMS-съобщения), с които да изисква от своите клиенти да въвеждат лична информация и/или финансови данни на посочен интернет адрес.

Препоръчваме Ви, при получаване на съмнително съобщение да не предоставяте Ваши лични данни и информация, свързана с платежни сметки и карти, както и да не предприемате  действия описани в получено съобщение, да не отваряте приложени линкове и да не отговаряте на подателя.

Обръщаме внимание, че банките никога не изискват от клиентите си предоставяне на информация през съобщения или имейли, тъй като те вече разполагат с тази информация при предоставяне на платежни услуги и сключването на договори с клиент.

Молим всеки, който е получил съмнително електронно съобщениe да се свърже незабавно с представител на Банката.“

Накрая, искам да помоля БНБ да оправи неработещите връзки към сайтовете в регистъра с лицензираните банки.

Можете да споделите: