Facebook отговори на обвиненията за предоставяне на лични данни на големите технологични компании

Facebook  отговори на обвиненията на The New York Times за дадения достъп до личните данни на потребителите на големите технологични компании.

Ето изявлението на директора за платформи за разработчици и програми Константинос Папамилтиадис: За да го кажа просто, това е за да помагаме на хората да правят две неща. Първо, хората могат да имат достъп до техните профили в Facebook или конкретни функции на Facebook на устройства и платформи, построени от други компании като Apple, Amazon, Blackberry и Yahoo. Те са известни като интеграционни партньори. Второ, хората могат да имат повече социални преживявания – като да виждат препоръки от своите приятели във Facebook – на други популярни приложения и уеб сайтове, като Netflix, The New York Times, Pandora и Spotify.

За да бъде ясно: никое от тези партньорства или функции не даде на компаниите достъп до информация без разрешение на хората, нито нарушиха споразумението ни с Федералната търговска комисия през 2012 г.

Папамилтиадис изброява тези функции и заявява, че през годините те са били публични, а повечето от тях вече не функционират. Той заявява, че Facebook осъзнава нуждата от по-строг контрол върху това как партньорите и разработчиците имат достъп до информацията чрез приложния програмен интерфейс (API) и вече се проверяват партньорите, които имат достъп до API.

Той обосновава необходимостта от тези интеграционни партньори с нуждата на хората да използват функциите на Facebook на различни устройства и продукти.

Facebook е имал интеграционни партньорства през годините с Amazon, Apple, Microsoft, Yahoo и други компании. През последните няколко месеца сътрудничеството с повечето от тях е прекратено, освен с Amazon и Apple, които хората продължават да намират полезни.

Но за да се използват интеграцията, предлагана от Apple, Amazon или друг партньор, е нужен достъп чрез профил във Facebook, пише Папамилтиадис.

The New York Times твърди, че документи показват как Facebook позволява на Microsoft при търсене да види имената на почти всички приятели на потребителите на Facebook без съгласие, както и дава възможност на Netflix и Spotify да четат личните съобщения на потребителите на Facebook.

Социалната мрежа позволи на Amazon да получи имената на потребителите и информацията за контактите им …и позволи на Yahoo да види публикациите на приятелите дори през лятото, въпреки публичните изявления, че е спряла този тип споделяне години по-рано,  пише The New York Times.

Можете да споделите: