10 млн. евро глоба за Facebook от италианския орган за защита на конкуренцията

Италианският орган за защита на конкуренцията AGCM наложил глоба от 10 милиона евро на Facebook по обвинения, че компанията е продала данни на свои потребители без да ги информира коректно.

На 29 ноември 2018 г. италианският орган за защита на конкуренцията приключи разследването, започнало през април миналата година, за предполагаеми нарушения на Consumer Code от Facebook Ireland Ltd. и нейното дружество майка Facebook Inc, като наложи двe глоби за общо 10 милиона евро, се казва в изявление на регулатора.

Социалната мрежа е подвела потребителите да се регистрират, без да ги информира незабавно и по адекватен начин, на фазата на откриване на профила, че данните, които те са предоставили, ще се използват за търговски цели.

Facebook се обвинява в “агресивна практика”, защото, ако някои от потребителите й се опитат да ограничат споделянето на данните си, мрежата ограничава достъпа до приложения на трети страни.

Като допълнително наказание органът е наредил на Facebook да публикува извинение на потребителите си.

Можете да споделите: