Плюсовете и минусите на „Плюс минус“ по Нова телевизия

Двама мъже коментират икономически и други теми след обяд по телевизията. Дотук добре. След новините в 16 часа. Това не е чак толкова добре, казвам го като PR практик и журналист.

Самият факт, че някой решава да върне публицистиката във времето на следобедните занимания, е радостен. Експерти твърдят, че рекламодателите са изгонили анализа от вечерните часове и са набутали политиците в сутрешните блокове. Аз в журналистическия факултет 4 години слушах, че анализът се прави в края на деня, защото тогава можеш да си осигуриш повече информация и качествени събеседници. И че сутрешните часове зрителят трябва да се занимава с жизнерадостна музика и новини за предстоящи културни събития.

16:15 часа обаче е никакво време за осигуряване на събеседници в студио. Ще видим как ще се развие предаването, но като институционален PR твърдя, че ако ми се обадите и поканите шефа ми да се разходи до другия край на града по време на най-натоварения му график, няма да се зарадвам. Разбира се, можете да пратите някой с камера или да си говорите през компютъра, но тогава не можете да разчитате на повече от 5 минути внимание. Как се коментира сериозна тема при това положение, нямам представа. Може би заради тези ограничения във вчерашното предаване не стана дума за държавния бюджет. Като тесен специалист по комуникиране на такава широка тема смятам, че това е голям резил. Гледах гостите на предаването вчера и мисля, че единствено споменаването на името на Христо Стоичков е сигурната добра новина за икономическата журналистика и PR практиците. Представяте ли си – сума време по телевизора се рекламираше марката Христо Стоичков напълно безпроблемно. Нека после някой ми каже, че не се споменават марки по време на публицистични предавания. А младежите, водещи на предаването, съветвам да изгледат този епизод на шоуто на Джон Оливър https://www.youtube.com/watch?v=ViDPIyiszoo

Можете да споделите: